Gå til innhold

Sv.diabetes, ble målt fastende 8,9 < 2 timer = 18,0. Flere???


Gravid for første gang!! :o)

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke overrasket siden det er diabetes på alle generasjoner på min fars side av fam, samt at jeg fikk forhøyet blodsukker da jeg gikk på kortisontabletter over lang periode for 3 år siden. Men fy da!! Sååå høyt trodde jeg ikke det skulle slå ut i dag. Det gikk fra 8,9 fastende og opp til 18,0 etter 2 timer.

 

Ser at flere med sv.diabetes ligger på 8,0-11,0, men er det noen som har hatt mye mer høyere? Og hvor raskt kommer man i gang med oppfølging på sykehuset? Det er vel det jeg lurer mest på. Noen erfaringer med Ahus på dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også svangerskapsdiabetes, men er ikke i nærheten av dine verdier! Du ligger ganske høyt... vil tro at du blir innkalt raskt til oppfølging, og at du sannsynligvis blir satt på insulin. Har kostregulering her, og det fungerer fint. Ikke fortvil! Du får nå TETT oppfølging hele svangerskapet, så alt er trygt! Forrige lille også svangerskapsdiabetes, det eneste dumme var at det da ble høyrisikofødsel, og mye overvåkning. Men gutten er frisk og fin, uten noen problemer i dag! Håper selvfølgelig det gjør det denne gangen også!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...