LilleGull2012<3 Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Hei folkens. I dag er jeg ca10+4, og har time hos jordmor da jeg er ca 12+5. Lurer bare på hva man egentlig gjør den første gangen hos jordmoren?
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 Det jeg husker hvertfall. Er urinprøven blir testet, vekt sjekket, vi pratet en del om første tiden i svangerskapet, samboeren var med og singnerte farskaps pappirene. Hun hørte med oss hvordan forholdet vårt var, hva vi så frem til ol. Så tok vi opp spm vi eventuelt hadde. Sjekket ikke symf.mål før senere. Kan ikke huske vi gjorde mer, tror første time er først og frems for å bli kjent med jordmor, og ta opp spm vordene foreldre har.
LilleGull2012<3 Skrevet 1. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2011 Så egentlig en ganske avslappet time hos jordmor? Så et spm til kommentaren din; hva er Symf.mål? :b
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Ja, det er det men det er det stortsett hver gang Symf.mål: Symfyse-Fundusmål. Det er det det heter når jordmor sjekker hvor stor livmora er måler fra skambenet og opp til toppen av livmora. Om du har fått noen svangerskaps pappirer, så er det en rubrikk der med en kurve, der vil jordmor etter hvert krysse av for hvor mye livmora har vokst.
LilleGull2012<3 Skrevet 1. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2011 Så bra! Ja da skjønner jeg! Er ikke kommet helt inn i alle forkortelsene og forklaringene enda.. Har ikke fått svangerskapspappirer enda, men regner med at jeg får det da jeg skal til jordmor den 16. ikke hatt noen undersøkelse eller blodprøver enda heller, så det blir spenende og få den første timen tror jeg! : )
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 1. august 2011 #6 Skrevet 1. august 2011 okey hehe, dette er mitt 3 år på rad som gravid, så jeg har fått en del prentet inn med tiden Tok blodprøver nå på tirsdagen jeg, var da 7+0.. Eneste gangen i svangerskapene jeg går til legen på kontroll
LilleGull2012<3 Skrevet 1. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2011 Wow! Grattulerer Du begynner og bli dreven i gamet du nå da!? : ) Jeg vurderer og vente til jeg har vært hos jordmor før jeg går til legen på kontroll, satser da på at jordmoren forteller meg litt om hva jeg skal be legen om og gjøre:b (da jeg var og fikk bekreftet at jeg var gravid, så sa ikke legen noe som helst annet en at testen var positiv og at jeg måtte ringe jordmor) Vurderer og bytte fastlege bare på grunn av dette.. MEN så vet jeg jo heller ikke hva som egentlig skal skje på den legetimen hvor man får det bekreftet. så jeg venter og ser hva jordmoren sier.
Icegirl84 Skrevet 1. august 2011 #8 Skrevet 1. august 2011 Gratulerer og lykke til Min første time hos legen forrige gang var at legen bekreftet at jeg var gravid, og han tok noen prøver fra underlivet. Ellers tror jeg ikke han gjorde så mye (mrener at en del også tar blodprøve første gang men jeg har sprøyteskrekk så slapp det da). Jeg gikk annenhver måned til lege og jordmor og syntes det var greit
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 1. august 2011 #9 Skrevet 1. august 2011 Vel, i 09 ble jeg uplanlagt gravid, men vi ble enige om å beholde, desverre mistet vi tvillingene i desember, uke 21, 3 månder etterpå var vi lei av å gå der bare, så vi gikk inn for å få barn igjen, tok oss to månder, så satt spira, ble vær nyderlige sønn, som nå er 5,5 månder, og ble uplanlagt gravid igjen nå i år.. Kroppen min er totalt utslitt etter svangerskap og fødsler, men er hardnakket bestemt på at dette svangerskapet skal jeg gjennom. Gir ikke avkall på barn, men etter denne spira, skal kroppen få en lang ferie, om vi så må leve som munk/nonne :-P Er ikke å anbefale å gå så mye/lenge gravid. Denne gangen har jeg ikke fått det bekreftet av legen, kjennte godt igjen "gravid kroppen", men gjorde det sist, og forlangte da blodprøvene i samme slengen, så jeg slapp å komme tilbake til han. Legen min kan ingenting om svangerskap nesten, så liker ikke å gå hos han. Denne gangen kom jeg etter 7 fullgåtte uker og fikk ordnet papirene og urinprøve og blodprøver. Ved bekreftelse av svangerskap, så er det bare det som skjer den timen, så lenge du ikke ber om blodprøver Så legen din har ikke gjort noe feil
LilleGull2012<3 Skrevet 1. august 2011 Forfatter #11 Skrevet 1. august 2011 Gripende historie, kjempebra at 2´graviditet gikk bra, og at dere fikk et etterlengtet barn, skjønner at dette ha måttet vært en belastning på både kropp og sinn, men man krysser fingrene og håper at denne gangen også går bra! hehe man trenger jo ikke og leve i sølibat, finnes gode preparater der ute Bra at min lege ikke gjorde noe feil, men jeg klarer ikke helt og like ham, vi har ingen god kjemi.. har vært syk og borte fra jobb den siste uken, men har ingen forståelse fra legen, og får derfor ikke SM, noe jeg ikke kan forstå.. Satser på at man slipper mer sykdom, det ser så dårlig ut for arb.giver, spesielt siden man ikke får sykemeld, og at jeg ikke føler for og fortelle at jeg er gravid enda(10 uker er for tidlig føler jeg). ellers så er jeg av de heldige som har en forloved/vordene far som gleder seg, og ikke klarer og holde tett om dette til sine venner:) kunne ikke vært mer heldig en det jeg har vært med min utvalgte!! Ser at jeg ikke er helt inne i en kreativ periode, og mine innlegg ser ut til og være deretter.. Veldig rotete, men forhåpentligvis forståelige!
FruaR Skrevet 1. august 2011 #12 Skrevet 1. august 2011 Jordmor? Jeg har min første kontroll hos min fastlege neste uke, da vil jeg være 10-6 uker på vei. Gjør jeg kanskje feil her? Har tidligere vært på kontroll der, fått innvendig UL og blodprøver. et at fastlegen kommer til å ta celleprøver, siden jeg har slitt med celleforandringer i livmorshalsen.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 1. august 2011 #13 Skrevet 1. august 2011 Det som hente første svangerskap var ren uflaks, fikk vite at det er sjeldent at dette hender noen, mener de sa noe om 1 av 5000 svangerskap, eller 500. Uansett. Det finnes jo prevansjon, men tenkte ikke helt i de banene, vi har fulgt eggløsning og temping. Fikk vite i 05 at jeg aldri kom til å føde egene barn, så hadde aldri trodd jeg skulle være så fruktbar Nei, har ikke noe kjemmi med fastlegen min jeg heller, han er et herk å leve med.. Venter på at det skal bli ledig plass for den lille familien vår en annen plass, vi synes det er like greit å ha samme lege til oss alle Her lever vi i motsetning dil deg og mange andre, med det å fortelle om graviditeten kort tid etter positiv test, men det har jo med 09 å gjøre, vi vet at om jeg mister, så vil vi begge ha en tøff periode, og da er det like greit at våre nermeste vet hvertfall, så de slipper å lure og spøre om alt mulig. Er moro å se vordene fedre som gleder seg her er det også en som gleder seg like mye denne gangen som sist
LilleGull2012<3 Skrevet 2. august 2011 Forfatter #14 Skrevet 2. august 2011 Hell i uhell? Nei fastleger er en mangelvare her i mitt distrikt i alle fall Det er morsomt når vordende far gleder seg ja varmer godt i hjerterota! (beklager kort svar, men internettet mitt faller ut hele tiden, så jeg må skrive mens jeg har mulighet )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå