januar2012+spiremai2013 Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Ja da var jeg nettopp kommet hjem fra andre svangerskapskontroll og sitter her og småbekymrer meg...sikkert helt uten grunn, menmen. Vi fikk høre hjertelyden og det var helt fantastisk. Lege sa at alt så bra ut. Symfynsemålet var litt under normalen (ikke så mye). I tillegg så kjente hun at livmoren var ganske langt nede under navlen. Den hadde kommet over skambeinet, men tror ikke den var så veldig langt over. Burde den ikke kommet lenger opp når jeg er 15 fullgåtte uker? Har fått en liten kul på magen, men når jeg ser andre som har lagt ut bilder av sine mager så syns jeg den ser liten ut.... Ikke har jeg vært dårlig og jeg spiser godt. Hm..det plager meg litt, men jeg vet jo at alle er forskjellige..hehe Vekten på legekontoret viste at jeg hadde gått ned 5 kg noe jeg har veldig vanskelig for å tro!! Har kun vekt på "wi fit" hjemme og den har vist at jeg har vært ganske stabil - har ikke gått opp eller ned noe spesielt. Er det normalt? jaja...jeg måtte bare få ut mine følelser jeg satt igjen med etter legebesøket...
Underveis --> Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 Ville ikke bekymret meg! Er selv 12+3 nå og dette er mitt 2. svangerskap og det er allerede annerledes enn det første. Kjenner nå livmora over skambeinet og magen er i ferd med å komme allerede. Forrige gang fikk jeg ikke mage før jeg var 5 mnd på vei ;-) Jeg var på første kontroll for en uke siden og skal ikke på nytt før etter ul. Tror det er vanskelig å få gode fundusmål før den tid. Forrige gang opplevde jeg også at forskjellige personer måler forskjellig. Har et pussig hopp på grafen fra den gang ;-) Vekt er også et tema som går igjen her og du kan fint ha gått ned noen kilo, og det gjør da ikke noe. Det spørs hvor mye du har ekstra fra før og om du er i god helse ellers. Er du spikertynn før du helst gå opp mer enn en som er overvektig. Jeg for min del grenser er slank og har allerede gått opp 3 kilo. Forrige svangerskap gikk jeg opp totalt 20 kg. Alt gikk av igjen uten noe særlig anstrengelse. Vekt er altså _veldig_ individuelt. Spis sunt og beveg deg, så går det akkurat som det skal :-)
Zara84 Skrevet 1. august 2011 #3 Skrevet 1. august 2011 Det ville jeg ikke ha brydd meg om på dette tidspunktet... Undrer meg veldig over at hun målte så tidlig. Det er ikke vanlig eller hensiktsmessig å måle før uke ca. 21-24. I tillegg er det viktigste at du fyller din egen kurve gjennom svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå