<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Fler sier de kan kjenne livmoren på utsiden av magen. Hvordan kjennes den ut? Kjempe teit spørsmål, men jeg bare lurer :-P
MaRiAnNe_85 Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 Kanten av livmoren kjennes, for meg, ut som en hard kant. Akkurat i det den kommer opp av bekkenet kjennes det ut som en hard klump over skambeinet. For meg var denne kanten litt øm og jeg visste at den ikke hadde vært der før:) For min del kan jeg tro at jeg kjenner noe... Er 11+2, men hadde ks med mitt første barn og da synes jeg det er vanskelig å si om det har noe med arret eller ikke å gjøre. Skal vel begynne å merke noe nå snart da det er min 3. graviditet:) Men en liten bul på magen har jeg fått og denne bulen forsvinner ikke på morran så nå vet jeg at det er fordi det vokser inni der
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 1. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2011 Jeg hadde også ks med førstemann så jeg er ikke sikker på om det er arret jeg kjenner er hardt. Jeg har fortsatt flat mage når jeg ligger, men en kul når jeg står og jeg er kun mellom 6 og 7 uker på vei :-O Magen er nok ganske oppblåst selvom jeg ikke sliter med luft i magen :-P Håper jeg klarer å skjule svangerskapet i 6 uker til, men begynner å lure nå :-)
3 gleder Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Hei! Er 10+5 med nr 3 og kjenner en kant i overkant av midt mellom skambein og navel. Jeg kjenner den ikke bestandig like godt, men hvis jeg legger hånda litt sidelengs på magen, langs med kanten, kjenner jeg den best! Noen ganger kjenner jeg den mer på den ene siden enn den andre. Litt hard, ikke kjempehard, men nok til at den skiller seg ut inni der. Og magen kom tidlig denne gangen! Nå er jeg like stor som 14-16 uker med de andre! Men jeg har mye luft og er oppblåst. Allikevel vanskelig å skjule, og jeg tror jaggu folk begynner å stirre litt på magen, men det er jo ingen som tør og spørre om en er gravid! Familien vet det, men ønsker å holde det skjult for allmenheten litt til!
MaRiAnNe_85 Skrevet 1. august 2011 #5 Skrevet 1. august 2011 Lykkelig mor til 2: Kjenner du det så høyt opp?? For har faktisk undret meg over om det kunne vært kanten av livmoren jeg har kjent så høyt,men tenkt at det umulig kunne være det siden mange ikke kjenner det før rundt uke 12. I tillegg har jeg vært forstoppet og tenkt at det kanskje har vært noe annet jeg har kjent. Siden kanten "kommer" og "forsvinner". Spennende! Skal til 1gangskontroll nå på onsdag så da skal jeg høre med legen hva han tror
tinemor85 Skrevet 1. august 2011 #6 Skrevet 1. august 2011 heisann jeg er gravid m nr 2 ,var hos legen i uke 10 . da var livmoren 2 fingre nedforbi navlen .. jeg trodde den var mye lengre nede..visste at livmoren var større m nr 2,men ikke så stor;) håper ikke jeg blir gigantisk denne gangen:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå