Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 Sunt da selvfølgelig Trenger noen gode forslag for å slippe å gå lei av knekkebrød, og som er enkelt å ha med seg i matboksen på jobb
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 Jeg har lite peiling på hva som faktisk er sunt osv, men omelett på brødskiva f.eks, er jo godt selv om det er kaldt. Salat er jo godt, om kanskje ikke så mettende. Har ikke noen fler forslag for øyeblikket
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #3 Skrevet 31. juli 2011 Ikke akkurat sunne råd fra meg heller... Men karbonader med potetsalat er digg på skiva og salat med div rester f.eks tacokjøttdeig/kylling/fisk osv... huff, ble nesten litt sulten...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Jeg er en typisk ikke vanlig matpakke jente, da det er uhorvelig kjedelig med tørre knekkebrød men en osteskive! -Så jeg lager ofte omelett/ eggerøre med masse grønnsaker, bønner, osv i. Baker gjerne grove rundstykker å har til. -Ellers er salater i alle varianter( her er det mye godt å lage. bare bruk fantasien. Har du i kylling, skinke, tunfisk blir det også litt mer mettende. -Havregrynsgrøt er godt og sunt, ha gjerne i bær, eplebiter osv for å variere litt med smaken. Prøv uten sukker og bare kanel( jeg spiser stortsett en posjon havregrøt om dagen så skipper sukkeret -ellers kan du lage hjemmelaget pai, med grov bunn og ost, skinke og grønnsaker i - fylte grove horn, med ex ost og skinke - lage smoothie. Har du i havregryn i blenderen sammen med frukten/ grønnsakene metter den ganske lenge - og vil du ha vanlig matpakke, bare ikke så kjedelig, baker du hjemmelagede brød/ rundstykker/ knekkebrød og er kreativ i påleggsvalget. Ex: smøre avokado nederst, ha ost og skinke på og ha agurk og paprika på toppen, lag det nlitt lekkert sånn at det ser skikkelig godt ut, og det er det også Lykke til. Vær kreativ og søk p nettet, der finner du mange gode tips og oppskrifter ) Og om du har dårlig tid på mårningen, kan du ordne i stand matpakken på kvelden i forveien. en salat holder seg fin i et par dager etter at den er lager så, og omeletten kan godt nspises kald, eller varmes i mikroen om du må ha den varm
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #5 Skrevet 1. august 2011 Wraps er helt amazing! Om man kjøper de grove wrapsene så kan man putte inn alt slags sunnirariteter, er sinsykt godt. Jeg bruker masse kylling.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #6 Skrevet 1. august 2011 Jeg griller ofte kyllingfileter, de er greie å ha med på jobb sammen med en salat. Enkelt og greit. Til kvelds spiser jeg gjerne noe enkelt, f.eks en smoothie laget at et beger skyr, litt vann, og frosne bær som bringebær, jordbær eller blåbær.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #7 Skrevet 1. august 2011 Wraps finnes ikke sunt, selv ikke de grove. Bare en enkelt wrap inneholder ca 400 kalorier! Så kommer pålegget i tillegg. Til kvelds kjøper vi av og til en grillet kylling som vi fjerner skinnet på, og så lager jeg en lett salat til med isbergsalat i strimler, mais og akurk og har litt sitron, salt og pepper over. Frisk, sunt og godt.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #8 Skrevet 1. august 2011 de grove fullkornswrapsene er sunn! så vet du det og dessuten så er det ikke snakk om hvor mange kalorier det er i maten her, bare at hun er ute etter sunne allternativer til knekkebrød med brunost
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå