❤snupp(e)❤ Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 Vil dere dele noen erfaringer om ting dere kjøpte og priser dere lykkelig over det i ettertid og ting som støvet bort i et hjørnet? For oss ny-begynnere så er det jo et hav av ting som viker veldig nødvendig, men som kanskje ikke er det
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 Vel, jeg er jo nok så ny fortsatt i dette (mini er 5,5 månder) men her er min opplevelse av all dette "det er godt å ha" Stellebord: Brukt 4 ganger tror jeg, bytter på gutten rundt om der det passer seg, pleier å legge et håndkle i soffaen eller på gulvmatta hans, så det var bortkastet. Badebalje: Brukte det vel 4 første dagene eller noe, etter det startet vi å ta han med i dusjen, mye lettere, og da fikk jeg tid til en dusj også. Vippestolen: Brukt en gang bare, forstår ikke poenget med den, guttungen sitter bedre i en armkrok, og når han var så liten, så lå han jo i armene våre. Lekegrind: Ble kjøpt inn, og tror aldri den vil bli brukt til det den er ment for, smarte som vi var, kjøpte vi en av stål, så vi setter den vel forran ovnen i vinter, om guttungen blir for intresert i den. Uro med lyd over senga: Lyden der var bortkastet, han ble mer våken og leken av lyden, så vi sluttet å vri opp den, da sovnet han lett, for det var stille i rommet, og han hadde noe å feste øynene, ergo: lyden var bortkastet. Det vi derimot fant god hjelp i: Praktiske ting som vagn, seng sete ol. Bæresjal: Gjorde hverdagene lettere for meg! Gutten var veldig opptatt av nærhet, er fortsatt til en viss grad, så da stroppet jeg han til kroppen, han fikk sove mens jeg gjorde husvask. Sacko stol: Det er en sacko"pølse", den kan brukes til amme pute, og den er genial å ha i sofaen! Gutten vår sov godt i den, mens vi fikk armene fri, bare å kneppe han fast Og den former seg til kroppen hans, så da sover/ligger/sitter han alltid behagelig
fresh Skrevet 31. juli 2011 #3 Skrevet 31. juli 2011 I motsetning til hun over meg her, så har jeg en annen erfaring. Stellebord: Kjempe greit å ha, vi brukte det mye de første 7 mnd, men etter det begynte han å ålle så mye, at vi måtte skifte på gulvet tilfelle han skulle dette ned, han var så gal at vi måtte være to av og til. Men jeg brukte også å bare skifte på gulvet og sofaen, men brukte mest stellebordet. Det skjermer ryggen for feil stillinger, og er spesielt greit den første tiden etter fødselen, syns jeg! Vippestol: Synes jeg er kjempegreit. Jeg har brukt den til begge mine, og kommer til å bruke den til nestemann også. Det er jo så greit å ha når barnet blir litt større og ikke synes noe om å bare ligge der. Jeg har brukt den flittig når barnet vil "opp", og jeg egentlig burde lage middag/vaske. Da setter jeg han oppi den, så sitter han der og følger med Mine har likt den kjempegodt Badebalje: Også en hitt. Når barnet lærer å sitte selv, er det kosestund å sitte i baljen og bade hver kveld Har prøvd å bare dysje dem, men det liker de ikke, for de bare sklir. Så balje er et must her i huset Uro uten lyd, finnes billig på ikea. Geniale over stellebordet! Lekegring: Dette har jeg aldri brukt, føler ikke jeg trenger det. Jeg tror det er en fin ting vis du får to tette, slik at du kan legge den minste oppi der så ikke den elsdte trykker ut øyene på minstmann, hehe..Men jeg har aldri brukt det, og kommer ikke til å gjøre det. Vugge: Har brukt det til begge mine, men er absolutt ikke et must. I begynnelsen ligger de bare i sofaen, og når de blir større vil de kansje ha litt mer ro, så da blir det fort ti at jeg venner dem til å hvile i senga istedenfor...
Ella78 m/ A&M Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Ulike erfaringer, ja.... Lekegrind: Bruker den hver dag! Der er vesla skjerma fra storebrors viltre lek, og får litt utsikt til hva som skjer i stua. Fungerer også som stellebord i stua. (To høydeinnstillinger.) Vippestol: Grei å ha ungen i på badet mens jeg dusjer, eller foran TV'en når mor trenger armene fri noen minutter. :-) Stokke Newborn set: Helt genialt! Bruker den nå som hun har begynt med grøt og frukt og den slags. Hun kan også sitte sammen med oss rundt middagsbordet. Stellebord: Bruker det hver dag, men ikke til hvert bleieskift. Greit å ha, da.... Sparer ryggen, og har alle remedier lett tilgjengelig der. Mindre brukt: Bæresele: Ikke helt for oss. Vesla trives i vogna, heldigvis. Bæresjal: Får det bare ikke til. Verken med førstemann eller andremann. Ammepute: Helt bortkasta for min del. Bruker en liten pute fra sofaen når jeg gir flaske.
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 1. august 2011 #5 Skrevet 1. august 2011 Forskjellige erfaringer her ja Ammeputa mi er hellig! Har ei som er stor og god. Lillefrøken ligger godt på den. Dessuten bruker jeg den ofte selv når jeg slenger meg på sofaen. Stellebord har vært helt nødvendig. Nå er frøkna 7 mnd, og vi bruker den hele tiden. Badebaljen har også vært helt nødvendig. Hun elsker å bade! Vippestolen har vi brukt veldig mye også. Bæresjalet har ikke blitt så mye brukt, men når nestemann kommer om et halvt år så tro jeg det er greit å ha. Lekegrind har vi ikke. Får se om det blir nødvendig etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå