Gå til innhold

Hvordan ligger dere an i forhold til innkjøp av utstyr?


Gurine og gulla

Anbefalte innlegg

Her er det meste i boks, stortsett bare lekegrind, babycal, og vippestol stol i gjen av de store tingene, ellers så er det småting som madrass til babykurven og stelleutstyr + litt småtterier i gjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest johmon

Hei! Jeg har akkurat begynt. Er i uke 30 i morgen.

Var å bestilte meg vogn og seng på lørdag. Så nå er det bare å få på plass det andre. Masse ting å kjøpe inn og i morgen går turen innom Ikea:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e uke 31 no og ha fått handlet litt. ha kjøpt seng, madrass, stellebord og vogn. har e blivende bestemor som har tatt helt av når de gjelder klær. ho ha no handlet litt no og litt da klær i alle størrelser :-) ellers så har min bedre halvdel både babycall og ullklær fra sine store barn :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Jeg er i uke 31.

 

Har kjøpt inn: Barnevogn, bilsete, Sprinkelseng (inkl. madrass, overmadrass, tisselaken, sprinkelbeskytter, dyne og sengetøy), noen bodyer i bomull og ull, strømpebukser og ullsokker, kluter, bæresjal, skinnfell, endel stelleprodukter, bleier.

 

Vi mangler forsatt: Stellebord (inkl. stellematte, oppbevaringsbokser/kurver evt hyller), gulpekluter, vognpose, små håndkler, amme-bh, ammeinnlegg i ull og engangsinnlegg, finlandshette i tynn ull, tynne inne-luer i ull, utedress/varmedress, stellebag, lekematte/babygym, ammepute og evt babycall hvis du føler behov for det.

 

Er veldig usikker på mengden klær i de ulike størrelsene. Har kjøpt litt i 56/62, men tenker at de vokser så fort og er mye inne den første tiden uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi da..er det bare jeg sm er litt treig da kanskje som ikke har kjøpt inn noe annet enn vogna ( som er bestilt bare) er uke 29+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt i hus faktisk :P

 

Vogna, senga, bilstol, vippestol, stellepute, reiseseng, en haug med klær, lekegrind :)

 

Mangler faktisk bare helt ny madrass til senga og en ammepute så har jeg alt jeg trenger i hus før lille prinsessa kommer :)

 

28 uker i dag :D:D:D

 

PS: hadde alt fra første datteren jeg da, så var bare å pakke ut fra boden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler vi har god kontroll, er i uke 28 i dag faktisk :) Fikk skrudd sammen sprinkelseng og kommode i dag :) Har kjøpt vogn, vognpose, ammepute, madrass til senga, litt sengeklær, lammeskinn.

 

Vi har fått/fått låne, bilstol, kurv til å ha i stua, dyne og en god del klær, bæresele.

 

Mangler stellebord, vippestol, ammebh og ammeinlegg pluss en del andre småting. Men føler jeg har det meste under kontroll :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimamma

Oj.. her er det mange med full kontroll :)

 

Vi skal flytte i nytt hus 20 august, så her står alt på hodet om dagen.

Har ordnet vogn, vogge, besteforeldre/oldemor ordner stellebord, seng og kommode.

Bilsetet er på plass.. men der stopper det vel også..

 

Dvs jeg har hamstra bodyer (skulle det vise seg med et lite dykk ned i baggen med babyklær), men alle har jo kort arm og babyboy kommer i oktober...

Må nok ut på ny shoppingrunde.

Gode tips til hvor man kjøper allrighte gutteklær ? Er jo massevis til jente, men veldig begrenset til gutt- er opplevelsen min.

Lurer også på hva vi MÅ ha på plass til termin, utover det vi alt har i hus ?

Er litt i villrede

 

Gurimamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke bare deg :-)

 

Jeg er 29+4, og vi har ikke kjøpt en eneste ting... Det er flere grunner til det - for det første har det vært et vanskelig svangerskap og det er ikke lenge siden vi endelig våget å tro på at det skal bli barn ut av dette, for det andre har vi brukt mye tid på kjøp og salg av hus, oppussing, flytting (den store flyttedagen er om 2-3 uker) etc, og jeg har egentlig ikke lyst til å handle inn og så flytte med meg alt til det nye huset. Så her blir nok mesteparten av innkjøpene gjort fra jeg er 32 uker og fremover.

 

Vi har funnet ut hvilket bilsete vi skal ha, og har nesten bestemt oss for vogn, og så skal vi få låne/arve en del ting også, så jeg tror dette ordner seg :-) Vi har is i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare senga (uten madrass) som er i hus + noen arveklær i str. 50. Venter til ferien er over - da blir det shopping;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogga står oppe hos foreldra mine, lekegrind har vi stående på boden, stellebordet står i gangen til vi har fått laget plass på badet. Det er det vi har foreløbig :P pluss noen arveklær og litt nye klær som tanten har kjøpt.

Vogn og seng med tilbehør står klart i butikk, så det skal hentes når engangsstønaden er kommet, også skal vi nok kjøpe en vippestol og noen nye klær. Bilstol får vi av svigerbror, så vi skal reise å hente det i løpet av mnd. Da tror jeg vi skal være ferdig. Er 30+2 idag, så jeg kjenner at jeg begynner å få dårlig tid. Er begynt å bli lettere stresset, og føler at vi aldri i verden kommer til å klare å bli ferdig før prinsen er kommet.

Akkurat nå er rydding/vasking av hus i fokus i tillegg til å få fikset bilen. Så det blir nok mye lettere å bli ferdig med babytinga når alt det er i boks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at vi er godt i gang, startet med innkjøp slutten av juli og nå i august. mangler bare vogn som vi får av svigers og bilsete og senge som er bestilt! alt annet har vi allerede kjøpt eller fått i babyshower.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her var det mange som nesten var ferdig!!! Har endel vi også som ny vogn,stellebord fra tidligere men med ny stellematte, ammepute, bilsete og noe nye klær til tulla men fant heldigvis noe hvite/beige klær fra gutta som fint går til snuppa. Har vært heldige å fått babybjørn bæresele og babycall men mangler vognpose, seng m/ madrass, lekegrind, skinnfell....vi hadde liksom håpet på at mine svigerforeldre skulle tilby seg å bidra litt siden det er demmes første barnebarn og vi måtte gå til innkjøp av alt da jeg har kvittet meg med det jeg hadde fra prinsene var mindre.... ( jeg skulle jo ikke ha flere barn...he he så feil kan man ta) men neida ikke kommet noe fra de enda så vi må bare ordne oss det selv :)

 

Andre ting som kan være nyttig å ha liggende er:

Nan morsmelkerstattnig

Smokk ( ha med på sykehus)

Klorevanter t babyen da de har så skarpe negler at de ofte klorer seg selv i ansiktet.

 

Dette er erfaringer jeg fikk etter førstemann som jeg gjorde når jeg fikk andremann og skal helt klart ha disse tingene liggende klart denne gangen også :)

 

Åååå som vi gleder oss <3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...