Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det anbefales fra helsemyndighetene å drikke max 0,5 l cola pr døgn pga koffeininnholdet. Men hva skjer med babyen om mor drikker mer? Har noen gange så sinnsykt cola sug at jeg ikke klarer å stå i mot og da blir det fort mer enn 0,5 liter. Vil jo ikke skade babyen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eneste som skjer er vel at babyen kan bli mere urolig og slite mere med søvn evt den kan også få luft i magen, så du får se, vet mange som heller nedpå med kaffe og cola og det har gått bra med dem, men det er jo ikke godt for kroppen :)

Gjest Madolyn
Skrevet

Det er både masse sukker og koffein i cola, ingen av delene er bra for babyen :( En gang i mellom er jo helt greit (jeg tar selv helt av med godis på fredags/lørdagskveldene), men det å få i seg, som du sier, "fort mer enn 0,5 liter" cola hver eneste dag, hadde jeg nok prøvd å unngå så lenge jeg ammet.

Jeg pleide å drikke 7-8 kopper kaffe hver eneste dag før jeg ble gravid og er nå nede i 2 kopper daglig, klarer jeg det så klarer du det også :)

Her er en artikkel om amming og koffein, den er 2 år gammel men like fullt gjeldende:

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/amming-og-koffein-28890.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...