Minimarmis Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 1. Aksjekapitalen på 100 000 må innbetales før registrering, men hvordan konkret gjøres dette? Oppretter jeg bare en ny konto i mitt navn og setter pengene inn der? Eller må jeg opprette en konto i frimaets navn (men det finnes jo ikke enda?!) 2. Åpningsblansnen skal godkjennes av en revisor. Går man bare til en hvilken som helst revisor med dette ene papiret, eller har man med alle papirene for registreringa slik at de ser at ting er på stell... bekreftelse fra banken etc. Håper noen med erfaring kan svare meg! Gleder meg til å starte opp
Diddels Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 1: Ang. egenkapitalen så må det opprettes en konto i AS's navn; og der må hele beløpet på kr. 100,000 settes inn. 2: Du kan fritt velge revisor. Han vil se på kontoen du har opprettet, at pengene er registrert der, og at de står i firmaets navn. Hva revisoren ønsker å se av dine papirer er veldig individuelt, så der får du nesten ta en telefon og høre med denne. Vanligvis kreves et honorar på rundt kr. 10,000. Du må registrere deg i Brønnsøysundregistrene. Det er to måter å betale registreringsavgifter (alle utgifter som kommer med registreringen). Den første er ut av privat lomme. Den andre er om aksjene er priset til mer enn minimum aksjekapital(altså om aksjene er verdt mer enn de kr. 100,000); noe som fører til et overkursfond som betaler for registreringsavgiftene. Svarene er fra mannen min som studerer til å bli revisor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå