Gå til innhold

18 mnd og klatrer ut av sprinkelseng. HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa er 18 mnd og klatrer ut av sprinkelsengen sin, men hun kan ikke få "stor-jente" seng heller, for hun går fælt i søvne.

De gangene hun har ligget i vanlig seng eller på madrass på gulvet har vi funnet henne på helt andre steder i rommet. Vi vet hun går i søvne, for vi har jo sett det selv mange ganger, og hun prater i søvne også. Dette er forresten også et problem i pappan sin familie, der både han, hans mor og bestefar går og prater masse i søvne.

Er det noen som har en praktisk løsning på senge-problemet vårt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville kjøpt stor seng siden farene ved å falle ut av sprinkelsenga og evnt få den over seg er store når barnet går i søvne og har begynt å klatre i senga. sett heller opp en grind i døra slik at barnet ikkke kommer seg ut av rommet sitt. at hun vandrer litt inne på rommet sitt er jo ikke så farlig vel?

Skrevet

Kjøp tvangstrøye,en pose som barnet kan sove i men klarer ikke å løfte bena over senga.

Og er barne fel med å sparke av seg dynen løpe av natten er det og fordel med tvangstrøye, for da fryser barnet ikke.

Jeg selv har brukt det til mitt barn og var veldig fornøyd.

Skrevet

Tvangstrøye kommer ikke på tale, og sånn pose bare tar hun av seg.

Har man et barn som sover forholdsvis rolig er det sikkert OK med tvangstrøye, men med et barn som sover så urolig som vårt så kommer det til å være ekstremt ubehagelig, kanskje den gnager på huden henne sosv. Hun kommer garantert til å våkne tusen ganger i løpet av en natt med en slik trøye på.

Hun har aldri klatret ut av senga i søvne, men hun kan gjøre det når hun ikke vil sove eller på morningen. Er selvfølgleig redd hun skal gjøre det i søvne også, så jeg må vel kanskje bytte seng snart... En grind i døra er en ide, men dessverre vanskelig å få til på soverommet hennes. Liker egentlig uansett ikke at hun kan gå i søvne på rommet sitt heller, er redd hun skal våkne mens hun holder på å bli redd eller noe, dessuten blir jo ikke kvalitetten på søvnen hennes så god når hun ikke er i senga si...

Takk for svar:)

HI

Skrevet

Snuppa mi klatret ut da hun var 16 mnd, og fra den natta nekta hun å legge seg i sprinkelsenga si! Endte opp med at vi måtte legge oss i dobbeltsenga vår sammen med henne til hun sovna om kveldene, og så bært vi henne over i sprinkelsenga (som jeg måtte hente tilbake på vårt rom igjen - i tilfelle hun hoppet ut på natta igjen). Da hun var 21 mnd kjøpte vi vanlig seng til henne, og det fungerte greit.

Skrevet

ville gått for stor seng jeg altså :) De minste til IKEA er lave og trygge med fin sengehest :) Også ville jeg ikke bekymret meg om hun våknet av å gå rundt på rommet sitt på natta, for det er jo ikke et skummelt sted ;) Og du får nok lirket inn en grind i døråpninga, kan kjøpe en slik som kan taes av og på (sånn med fjæring i sidene slik at de står i spenn når de er satt på, men kan taes vekk når man ikke vil bruke den)

Søvngjengeri kan gå over etterhvert, og uansett så er ikke søvnen optimal da de våkner selvom de ikke får gått ut av senga. De er bare våkne i senga si og sitter og suser rundt der. Så hun får nok ikke god søvn før søvngjengeriet er over.

Skrevet

Hva er problemet med trappegrind? Finnes mange typer å velge mellom.

Skrevet

Jeg har tatt meg selv i å tenke at sprinkelsenger burde være utstyrt med sprinkel-LOKK også.....*sukk*

Skrevet

Å, endelig en som sa hva jeg har tenkt så mange ganger, Tante Blås Squaw!

Nei, men tilbake til hovedproblemet:

Løsningen på dette er stor seng, men helst ganske lav slik at det ikke gjør noe om barnet faller ut. Og grind i døra, det finnes ikke problem å sette inn grind i hvilken som helst dør, hvis du sier at det ikke går, så er du ikke interessert i å løse problemet. Grinder finnes i alle typer og fasonger, og nei, man trenger overhodet ikke å skru en grind fast til veggen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...