Trulte76 Skrevet 30. juli 2011 #1 Skrevet 30. juli 2011 Hei, jeg har en gutt på snart 3 år. Har kjøpt potte og sånn ring for å ha på do. Han har begynt å interessere seg for å sitte på den doringen, så det er jo en start da:) har ikke gjort noe på do enda, men tar initativet selv til å sitte på do. Men mitt store spørsmål er, hvordan gjør dere det ang gutter å tisse do? Prøver å si gutter står å tisser, men ser ikke helt han klarer den enda hehe.. Og ikke vil han prøve det heller. Men når han sitter på ringen, så hadde han garantert tisset fremover og ikke nedi do.. Noen tips hvordan dere gjorde dette..Første gutten, har kun jente fra før
Guttemamma87 Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 Bare la gutten sitte, det er den beste måten er i huset. Min mann har nettopp begynt å be gutten om å stå og da blir det dovask hver en eneste dag og det er ikke mannen min som gjør det for å si det slik! Hadde det vært opp til meg så sitter han til han har kontroll over hvor tissen peker;) Og når de sitter i begynnelsen så får de litt bedre tid, det er ikke slikt stress for ham å måtte tisse med en gang, han kan få kjenne hvordan man tisser på do i fred:) Lykke til:D
Giss Skrevet 31. juli 2011 #3 Skrevet 31. juli 2011 Ah, dette er jeg begynnt å tenke på også selvom lillebror bare er 1 1/2 ennå. Mannen vil også at han står, men så er det jo ikke han som tar dovasken heller her i huset. Og som du skriver: Sitter han så peker den jo rett frem? Hvordan løser man dette på en rengjøringsmæssig enkel måte?
1gangs,spent Skrevet 31. juli 2011 #4 Skrevet 31. juli 2011 Har en på 3 år og han sitter på doen, har egentlig ikke hatt noe problem med at han tisser utenfor, han lener seg litt frem så peker tissen nedover. Er greit at han sitter for om han da må bærsje noe min ikke skjønner helt forskjellen på, så bare kommer det også.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #5 Skrevet 31. juli 2011 Jeg jobber i barnehage og vi lærer guttene å bruke pekefingeren til å styre tuten nedover. Enkelt og greit!
Trulte76 Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2011 Hi her bare skiftet nick Takk for mange fine svar Da får jeg lære han å bøye seg litt frem, og styre den ned med pekefingeren Han sitter strak i ryggen gjerne litt bakover hehe..og da peker den rett frem..så lurt tips det med å bøye seg fremover..se om det blir lettere og evt tisse ned i do. Nå har han bare sittet på do uten å gjort noe, for han selv vil prøve, vi har ikke hastverk:) Men synes det er en god start når han selv sier han har lyst å sitte på do
Giss Skrevet 1. august 2011 #7 Skrevet 1. august 2011 Her var det fine tips og god hjelp. Det skal bli forsøkt her i huset også når vi kommer så langt.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 1. august 2011 #8 Skrevet 1. august 2011 La pjokken sitte du. Er det enkleste til han blir så stor at han selv har kontroll på tissemannen sin;) Her har pjokken på 3 prøvd seg noen ganger med å stå, med resultatet tiss stort sett over alt. Kanskje du kan lære han til å holde tissen lett nedover, så at tisset kommer i do? Det gjør vår gutt innimellom, og det har sjelden blitt uhell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå