Gå til innhold

Er "pokker" et stygt ord/banneord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer nå som småen begynner å snappe opp ord.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det. Når det begynner å trille 'hel****, sat**, fa*n, etc. ut av munnen på ham har det gått for langt. Sålenge pokker er det verste skal du være storfornøyd ;)

Skrevet

Har klart å bytte ut alle slike ord med pokker, synes det er et greit ord, men lurer på hva andre synes.

Skrevet

Ja det er et bannesord.

Skrevet

Nei, det er ikke et banneord.

Skrevet

Ja, det syns jeg. Hadde ikke blitt blid om mitt barn hadde sagt det!

Skrevet

pokker

subst. m entall pokker ['pɔkəɾ] mild banning:fanden

Skrevet

"Pokker" betyr vel egentlig noe sånt som "Jeg håper du blir syk og dør av pest eller kopper". Det er helt klart et stygt banneord, men de færreste vet egentlig hva det betyr.

Skrevet

Nei det er da overhodet ikke noe banneord :) Hvis noen synes det er de FOR fine på ting! Ikke farlig om du bruker det ;)

Skrevet

Pokke er en svært god erstatning for banneord. Samme er Søren klype og fy farao. Voksne burde også være langt flinkere til å bruke pokker, så kanskje ikke barna hadde snappet opp så mange andre kraftuttrykk ;)

Skrevet

Jeg sier faen, da er ingen i tvil om jeg banner eller ikke!

Skrevet

Sant det, men ødelegger litt av meningen med at ungene ikke skulle ta det til seg da.....

Skrevet

Jeg bruker Pokker, Fader og Søren ganske flittig.

Synes det er mye bedre enn alternativene, og noen sånne ord må jeg ha.

Skrevet

Det er det jeg også tenker.

HI

Skrevet

Hehe.. synes ikke pokker er ille å si jeg da.. mine barn bruker ååå fillern.. når de blir oppgitt eller forbannet :)

Skrevet

Har aldri brukt noen av ordene ovenfor, fillern, søren, pokker osv.. kanskje fordi jeg er fra nordnorge :P Banner jeg så banner jeg.

men jeg ville uansett ikke brukt bannesord framfor ungene, er faktisk ikke noe problem heller.

• 7 år senere...
Skrevet

Pokker er vel ikke at banneord men det er eit stygt ord f#en og fu#k er mye verre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...