Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #1 Skrevet 30. juli 2011 Ett av utsagnene i tråden om sjokolademelk var: "Mange som sier unger ikke liker melk, men det de ikke liker er lunken helmelk..." Den som kom med den uttalelsen aner ikke hva hun snakker om! Jeg hat aldri taklet smaken av melk! Har prøvd de fleste melketyper, og makter ikke å få i meg kald sjokolademelk (oboy) heller. Eneste jeg drikker er varm sjokolademelk/kakao. Da min eldste sønn skulle gå over til kumelk, drakk jeg melk flere ganger daglig over en lang periode, for at han også skulle gjøre det, men han greide det heller ikke.. Min yngste prøvde jeg det samme med, samt at pappaen hans drikker masse melk! men hver gang vi gav gutten melk i koppen, brakk han seg. Pappaen prøvde å "lure" ham, men det førte til at han ble skeptisk hver gang pappa skulle gi ham drikke. JA vi prøvde flere typer melk, og NEI, de liker det rett og slett ikke! De drikker Biola en gang i blant da, og det er da noe! En dame sa ett eller annet om at noen har et enzym i spyttet som "kræsjer" med melka og gjør at smaken bli grusom, og mente at det kanskje var noe sånn med oss. Har ikke tenkt videre over det, og heller ikke undersøkt om det er noe i det huin sa da, så aner ikke om det stemmer. MEn det høres nå ikke helt feil ut heller! Det skulle visstnok være familiært, og sånn sett kan det jo stemme hos oss! Men at foreldre tror at ungen ikke liker kumelk, mens h*n derimot bare ikke liker lunken helmelk er ihvertfall bare tull!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå