Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #1 Skrevet 30. juli 2011 Ser at Biler 2 kommer på kino nå snart. Gutten min som nylig fylte 2 elskerBbiler filmen. Kan se den om igjen og om igjen hele tiden hvis han fikk lov;) Men han sitter jo ikke helt i ro når han ser filmen, men leker noen minutter innimellom. Er det for tidlig å ta hen med på kino? Noen med erfaring ifht dette? Eventuelt hvor store bør barna være før de tas med på kino?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #2 Skrevet 30. juli 2011 Nå er det vel en regel for at barn under 4 år ikke kommer inn. Men hadde selv min med fra han var rett under 3 år, og ble ikke spurt om alder. Jeg merket at han ble litt utålmodig mot slutten av filmen. Vi så Pelle Politibil, og den varte litt over timen. Jeg har også tenkt meg på Biler, mener å ha sett at den er ganske lang. Tror kanskje jeg selv hadde ventet med min gutt, men nå er det du som kjenner din sønn best, og vet hvor god tålmodighet han har. Kjedelig å forstyrre andre på kinoen også. Risikere å måtte gå midt i.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #3 Skrevet 30. juli 2011 Guttungen vår var under 2 år første gangen. Var en villmann, men satte i ro på kinoen =)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #4 Skrevet 30. juli 2011 Takk for svar:) Visste faktisk ikke at det 4 års grense på kinoene jeg Kanskje greit å droppe det til han blir litt eldre.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #5 Skrevet 30. juli 2011 Jeg har aldri hørt om 4årsgrense på kino og kan ikke tenke meg at det er noe som finns. En del filmer har jo "aldersgrense" tillatt for alle og det hadde de nok ikke hatt hvis det egentlig var 4årsgrense. Gutten vår var ca 2,5år når vi var på kino første gang og da så vi Pelle Politibil. Vi passet på å få seter ytterst på en rad sånn at vi kunne gå hvis han var for urolig. Han byttet på med å sitte i eget sete, på fanget mitt og stå foran setet sitt, men han holdt ut filmen uten veldig store problemer. Omtrent samtidig var han på kino med barnehagen og de hadde nok ikke tatt med 15barn som var 2år under grensen for hva som var lov hvis en sånn grense hadde eksistert. Nå er han 4år og vi skal på førpremiere på Biler 2 i morgen og han gleder seg til det:-)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #6 Skrevet 30. juli 2011 Fant denne på nett, så en fireårsgrense finns ikke. Kun på filmer med 7årsgrense (men mulig Biler 2 har 7årsgrense uten at jeg har sjekket opp det) http://www.aktivioslo.no/kino_alder.php
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå