Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #1 Skrevet 30. juli 2011 Hvordan vil de leve / oppføre seg som voksne? Og hadde du tatt hensyn til at en har opplevd det, som både barn og voksen?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #2 Skrevet 30. juli 2011 Det kommer vel ganske ann på hva slags omsorgsvikt?! Og hva man legger i det, men jeg som har opplevd mye rart og vondt i barndommen av både misbruk og misshandling synes ikke jeg har ett frikort for å oppføre meg dårlig mot andre. Har noe med å vokse opp og gå videre i livet. Men vet om folk som ikke har hatt det spesielt ille, men liker veldig godt å være ett lite offer så de er ofte drittsekker mot andre. Men jeg personlig forventer at man kan oppføre seg, stort sett uansett hva man har opplevd.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #3 Skrevet 30. juli 2011 la oss ta den jenta som skrev at hun ikke visste at huset stod når hun kom hjem fra skolen (om du har lest den?) Lurer på hvordan de klarer å ta vare på seg selv og føle seg verdt noe ettersom de har opplevd mye man ikke skal oppleve... Hvordan de tenker, og om de har vokst opp i ustabile forhold (vold,alkohol) hvordan de vil reagere med bruk av vold eller alkohol... Hmm..
Gjest ->>- Skrevet 30. juli 2011 #4 Skrevet 30. juli 2011 Det er veldig vanskelig å si noe generelt om dette, siden de individuelle variasjonene vil være enorme - både ut fra hva slags omsorgssvikt man har opplevd, ens egen personlighet, hvilke beskyttende faktorer man har hatt rundt seg etc. Man ser at det blant f.eks rusmisbrukere, mennesker med psykiske lidelser og mennesker som behøver støtte fra f.eks barnevernet er en overrepresentasjon av dem som selv har hatt en vanskelig oppvekst. Det er selvsagt ikke dermed sagt at man har slike problemer fordi barndommen var vanskelig. Ja, jeg bruker å ta med bakgrunnskunnskap om mennesker i måten jeg vurderer dem på og hvordan jeg oppfører meg overfor dem.
Tante Blås Squaw Skrevet 30. juli 2011 #5 Skrevet 30. juli 2011 Jeg har iallfall fått mine arr og issues etter en oppvekst preget av grov omsorgssvikt. Dette er noe jeg har måttet jobbe med for å fungere som voksen. Hensyn schmensyn - verden kan ikke pakke meg inn i bomull bare fordi jeg har fått en litt kjip start.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #6 Skrevet 30. juli 2011 Vil du fortelle litt om det Squaw? Du trenger ikke, selvfølgelig.. Har akkurat fått vite at noen slektninger er nær ved å bli flyttet fra foreldrene, akkurat pga omsorgssvikt. hi
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #7 Skrevet 30. juli 2011 Slite selv med angst pga litt mye rart men enig med deg at man skal ikke pakkes inn eller bort for det. Jeg er veldig sånn at hvis man blir at for opptatt av alt som har skjedd og alt man ikke kan eller tør pga de drittsekkene tidligere i livet så vinner de jo... OG det vil vi ikke
Tante Blås Squaw Skrevet 30. juli 2011 #8 Skrevet 30. juli 2011 HI - Pila skriver mye klokt ) (Må få legge til at jeg TAR hensyn til andre, men jeg føler ikke at verden skylder meg noe pga bakgrunnen min.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå