Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #1 Skrevet 30. juli 2011 Er det noen som vet om det finner biler med 3 isofix-seter? Nummer 3 er på tur og med en aldersforskell på bare 2 år og alle barna blir til å ha bakovervendte isofix-seter er det nødvendig for oss. Bilen MÅ også ha stor plass til både tvillingvogn og litt ekstra når vi skal ut på tur
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #2 Skrevet 30. juli 2011 Den nye Ford S-Max har! Romslig er den også. Vi har 08 modell, og der mangler setet i midten Isofix, men vi trenger kun til to barnestoler.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #3 Skrevet 30. juli 2011 Takk for svar Den så jo stor og praktisk ut!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #4 Skrevet 30. juli 2011 Vi har også ford s-max 2008 modell, og den har ikke isofix i midten (dessverre), men allikevel god plass til tre barneseter i bredden. Den eneste 7 (5) -seteren som har dette meg bekjent, er citroën grand c4 picasso - hvis du ikke skal ha svær bil av typen volkswagen caravelle osv. Citroën'en har også god lagringsplass. Vi prøvde citroën grand c4. Det virket som en bra bil, men vi endte opp med ford s-max. Den virket mer solid, med bedre kjøreegenskaper og fant ut at hvis stolene er montert korrekt var det en riktigere bil for oss - selv med tre barn i stoler. Ford s-max og citroën grand c4 fåes som 5/7-seter, men det er noe bedre plass bakerst i ford s-max.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #5 Skrevet 31. juli 2011 Vi er vil helst unngå store biler som volkswagen caravelle osv. Det er for stort og tungt når vi bor i en stor by, og det ikke er like lett å komme seg frem bestandig. Men er jo ute etter noe som er trygt og komfortabelt når vi er ute på tur med de små Vet du om det er god plass mellom baksete og førersete da vi enda har begge barna i bakovervendte bilseter? Skal så absolutt dra å se på denne bilen!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #6 Skrevet 31. juli 2011 Nye Ford S-max! Den ultimate familiebil! Et hav av plass, i mellom seterekkene, og som 5-seter har du uante mengder lasteplass bak. Er fremdeles litt smågretten på gubben som solgte vår... Vi hadde ikke bruk for så stor bil, sa'n... Jaja, jeg har nå Santa Fe'en min, jeg... ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #7 Skrevet 1. august 2011 Vi har Pegout 307, det er en vanlig stasjonsvogn men godkjent med 7 seter. Det gjør seteløsningen fleksibel, og alle setene har isofix fester. Om det er plass i bredden, er jeg ikke sikker på. Det er jo ikke et alternativ for dere å bruke en seterad til, siden dere skal ha med vogn. Men mitt tips er å sjekke ut biler som har fleksible seter som kan tas inn og ut, og plasseres litt forskjellis. De setene har som regel isofix på alle. Pegout har flere slike modeller.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #8 Skrevet 1. august 2011 Vår 2010 -max har heller ikkje isofix i midtsetet bak, men er ein knall bil for det. Det er rikeleg plass til bagasje ved sida av dobbeltvogna vår. Eg hadde ikkje valgt bil kun utfrå kriterie om 3 isofix. Det er billegare å kjøpe nytt babysete enn å kjøpe diger bil... Isofix går dessutan berre til 18 kg, og me kjem til å kjøpe nytt sete til 25 kg til toåringen vår når minste snart har vakse ut av babysetet. Eldste er allereie på høgaste stilling på Beafe setet sitt, og treng større sete om han skal sitte bakovervend til 4 år.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #9 Skrevet 1. august 2011 Vi testet ut bakovervendt sete både på citroën'en og forden. Det er noe romsligere mellom framsetet og baksetet i forden, men setene (vi har besafe izi) kan ikke stå bakovervendt bak verken førersetet eller passasjersetet uten at de må flyttes litt fram, så da avhenger det av lengden på dere som voksne. Vi tok bilene med på prøvetur, og monterte alle setene i bilene. Vi har en på 2, en på 4 og en på 5 år, så vi har bare en bakovervendt. Jeg mener at det i alle fall på forden skal gå bra med tre bakovervendte senter, men at det allikevel vil gå litt ut over plassen i framsetene.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2011 #10 Skrevet 1. august 2011 Vi velger ikke bil kun utifra isofix til alle tre, men når vi alt er på biljakt er det greit å sjekke om det er noen biler som oppfyller det kravet også Om det ikke finnes biler som har det, må vi fint klare oss uten. Nå har vi en audi A4 avant, og jeg har ikke sjans i havet til å få plass til 3 barneseter i baksetet. Vi har 2 isofix-fester, men siden vi har 2 besafe izi kid med isofix er vi avhengig av slike fester i biler. Vi har en maxi cosi cabriofix til minstemann, men jeg klarer ikke å feste babysetet med belte mellom barnesetene (Vil også bruke basen til minstemann da det blir mye enklere å plassere setet i midten). Det blir for trangt i bredden, så får ikke til å lukke dørene Er ellers storfornøyd med bilen vi har nå, og hadde ikke byttet den ut om det ikke var for de store setene vi har. Men disse setene er kommet best ut i test, og jeg legger heller litt ekstra penger i bilsikkerheten, enn å angre på at jeg ikke kjøpte det beste om vi noen gang havner i en kollisjon. Nytt bilsete blir det etterhvert uansett, men de setene som er kommet best ut i test er seter med isofix. Til og med beltestolene. Dette er fordi det er minst sjanse for å montere dem feil, noe som de mange gjør med stoler som har beltemontering. Vi blir en stor familie nå, og det er mye koseligere å dra på tur når man har god plass i bilen. Når jeg leser at forden har 7 seter kan jo det også komme til nytte når vi får familien på besøk
Anonym bruker Skrevet 2. august 2011 #11 Skrevet 2. august 2011 Vi har en Peugeot 5008. 3 seperate seter bak, alle med IsoFix
Anonym bruker Skrevet 6. august 2011 #13 Skrevet 6. august 2011 Vi har en ford s-max og er kjempefornøyd med den. Vi har 3 isofix-fester i midten, så bilen er ganse ny. Tror ikke det er så lenge siden de begynte med det.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2011 #15 Skrevet 6. august 2011 Vi hadde Peugeout 307sw før, den har tre separate seter bak og god plass til tre barneseter. Likte den bilen kjempegodt, den er super å kjøre. Da vi fikk unge nr fire byttet vi til Ford S-max. Den er helt ok, men ikke på langt nær så god å kjøre som Peugeouten, særlig ikke på vinterføre. Jeg har lyst på Peugeout igjen, f.eks 807 med 7 seter.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2011 #16 Skrevet 6. august 2011 Anbefaler Pegeout ja. Veldig fleksibel seteløsning - og isofix feste på alle setene inntatt forsetene.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2011 #17 Skrevet 6. august 2011 isofix-feste er et spesielt feste for bilstoler. Det er på en måte en klikk-system som gjør at man slipper å bruke belte når man fester bilstolene, og det er trygt. Da slipper man feil-montering De bilstolene som kommer best ut i test har isofix Er ikke så god på å forklare, men håper du skjønner
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #18 Skrevet 7. august 2011 Er det Isofix i bare nye biler, eller er det noe man kan sette inn i gamle biler og?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #19 Skrevet 7. august 2011 De fleste nyere bilene skal ha det, og det blir bare mer og mer vanlig nå. Er litt usikker på om det er mulig å få sette det inn i de gamle bilene, da selve isofix-festet er fast i setet. Jeg tror de startet med isofix rundt 2003-2004 om jeg ikke tar helt feil.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #20 Skrevet 7. august 2011 Hvis du måtte flytte forsetet i S-max ved bruk av besafe izi, så har du ikke montert setet riktig! Vi hadde S-max og besafe izi, og måtte ha passasjersetet i helt bakerste posisjon OG måtte legge seteryggen bakover for å oppnå kontakt med besafe'n som var bakovervendt i setet bak.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #21 Skrevet 7. august 2011 Er det noen av dere som har prøvd en Peugeot 807 da? Ser at det er den eneste Peugeoten som har plass til 3 barneseter når jeg ser på tabellen de har lagt ut på trygg trafikk. Var å prøvekjørte en ford s-max på fredag, og vi var strålende fornøyd begge to. Vi hadde ikke noe problemer med å få alle barnesetene inn i bilen, men vi trengte heller ikke å sette frontsetene langt frem pga manglende plass til setene. Virket også som at barna hadde det bra der de satt Bilen var også veldig god å kjøre, og synes vi satt mye høyere enn Audien. God plass til vogn og!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #22 Skrevet 7. august 2011 Ikke tenk mer! Kjøp Forden! Du blir garantert fornøyd. Vi har hatt en sånn, og her vi bor er det _bratt_, og nei, ingen problemer, selv ikke med piggfritt om vinteren. Men kjøp med minst 130 hk. Går så det fiser, sikkert, sikkert fort nok for norske fartsgrenser. :-)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #23 Skrevet 8. august 2011 Vil anbefale ford s-max på det varmeste. Vi har med 3 isofix-fester bak, så det er fullt mulig å få tak i det Den er stor og romslig og har god plass til både barnevogn og annet utstyr når vi skal ut på tur! Den har også kommer best ut i test som familiebil for ikke så veldig lenge siden
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #24 Skrevet 8. august 2011 Ford GALAXY vant test! Den har faktisk bedre bagasje plass enn s-max.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #25 Skrevet 9. august 2011 Men hva er forskjellen på s-max og galaxy? Er det 3 separate seter bak og alle setene med isofix i begge bilene da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå