Gå til innhold

Hvordan har oktobermødrene det?


 ♥ Min engel ♥

Anbefalte innlegg

Er så stille på dette forumet så jeg lurer på hvordan alle dere andre oktobermødre har det egentlig?

 

Selv er jeg nå 31 uker :D (termin 3.okt) Venter på telefon fra poliklinikken fra gravide (må nok vente til over helgen ja) fordi jeg har hatt høyt blodtrykk hele sommer og på torsdag fant de i tillegg protein i urinen. Og i tillegg til hodepine og ødem, så ble lege og poliklinikk enig i at jeg må opp på sjekk der. Så er jo litt smånervøs, kan jo være en liten bagatell, men i tilfelle begynnende sv.forgiftninng så blir en jo litt redd :(

 

Men ellers koser jeg meg med magen og innkjøp (førstegangs) så mye som må kjøpes ;) Har til og med begynt å vaske sengetøy og ullklær :-P Så det kan vel sies at jeg er litt utålmodig, hehe..

Seng, stellekommode og det meste er montert og står klart for lille prinsessen min.

Hvordan ligger dere ann med innkjøp?

 

Ha en strålende helg alle gravide oktobermammaer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er 30 uker på tirsdag( termin 13 oktober, men håper han kommer før). Har vært veldig dårlig gjennom hele svangerskapet. Kvalm,svimmel, besvimt et par ganger og tappet for energi. Nå den siste uken har jeg følt meg litt bedre og har klart å gå meg en skikkelig tur med hundene til søs og har syklet litt med sambo :) kjempedeilig! Håper på å få hentet hjem min egen hund snart, han er på ferie hos en venninne siden jeg har vært så dårlig. Så da starter jeg opp igjen med lydighetstrening, og det gleder jeg meg masse til:D

 

Har hatt sterke magesmerter et par ganger nå, men legene finner ingenting galt med verken meg eller den lille. Skikkelig vonde smerter, hadde det i går kveld og da holdt jeg faktisk på å besvime:/

 

Vi mangler vogn og seng, så tror jeg vi skal være klar! :P venter på engangsstønaden sånn at vi kan reise å hente det, så håper det kommer snart. Nå driver vi bare å ordner litt hjemme, rydder og vasker, skal snart begynne å vaske opp klær og sånn til den lille. Stellebordet står i garasjen foreløbig, men skal snart bli tatt inn og satt på plass.

 

Håper alt går bra på sjekken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken :)

Off, høres ikke godt ut med graviditetskvalme når det blir så gale :( Jeg slapp heldigvis unna alt som het kvalme! Bra du begynner å komme til kreftene igjen, så får vi krysse fingrene for at magesmertene dine gir seg :)

Vi har fått engangsstønaden, mye penger som røk når den kom. Men har lagt av en god del til ting som kan komme senere..

Jeg får vel komme meg i seng nå, blir mye sene netter når jeg sliter mer og mer med å sove. Tror kroppen er begynt å venne seg til nattevåk ;))) Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken uke var du i når du fikk den og når søkte du? Jeg søkte i uke 26 og har gått å ventet og ventet. Har vært på NAV flere ganger for å høre om pengene kommer snart, men de ber meg bare om å vente. Har lest om flere som har fått pengene på konto etter bare noen dager, så er ganske utålmodig. Hadde planer om å reise på IKEA i morgen mens vi er i Bergen, men nå må vi bare utsette det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte dagen før 26 uker, det var vel 24 juni tror eg. Ca litt under en mnd, rundt den 20.juli fikk eg pengene på kontoen.. En dag eg skulle betale regninger så bare var pengene på konto :) Så de kommer på konto før du får svarbrev fra nav. Håper du får de idag så du rekker IKEA, krysser fingre og tær for deg ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i uke 29 på lørdag, har slitt litt i de sommer varm dager, men ellers er formen bra...

Er ellers veldig trøtt og har hatt en del falsk rier...ubehagelig og slitsomt.

Vi har utstyr men ingenting er på plass...holder på med oppusing håper å bli ferdig før jeg blir no større :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Min engel: Hvordan gikk det på kontrollen?

 

Jeg har hatt en del grensehøyt BT i første del av svangerskapet, men de siste målinger har vært fine. Er i uke 31 nå.

Formen ellers har vært dårlig helt fra starten av. Er plaget med kvalme, vond rygg og nå også noe bekkenløsning, samt noen nerverøtter i klem som gjør at lårene mine dovner/prikker (veldig ubehagelig) når jeg står/går for lenge av gangen... I tillegg til mye hodepine og absolutt null energi.. Har vært sykemeldt i 6 mnd nå, føler tiden går veldig sakte.. Men heldigvis under 10 uker igjen! (forhåpentligvis..;))

 

Har begynt å få en del utstyr og klær og div i hus, håper å ordne det som mangler snart:) Just in case liksom, vet jo ikke om jeg er så veldig oppegående på slutten..

 

Ellers gleder jeg meg over av at høsten nærmer seg - og dermed også oktober:) Vi får nok en fantastisk høst med disse små nurkene vi lengter så etter å treffe:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2sita2 :)

Hei, jeg skal på kontroll på kk nå på mandag (8.8) og da har det gått en og en halv uke siden sist sjekk hos legen :-/ Så er jo litt nervøs siden jeg ikke har fått sjekket noe siden det. Men tenker at siden jeg merker godt til snuppa i magen så går det fint, hadde ringt med en gang hadde jeg ikke merket liv over tid.

 

Jeg og har vært sykemeldt leenge, siden mai, så denne sommeren har vært laaang. Teller dager og timer omtrent til snuppa er her :-P hehe..

 

Men har vært flink å fordele innkjøp osv slik at jeg har litt å gjøre hele tiden, nå er det ikke mye igjen, har til og med begynt å vaske klær, og gjøre klart det som skal pakkes i bag til meg og baby ;) Fikk beskjed av mamma at det måtte gjøres, en kan aldri vite ;) Og som du sier, hvor oppegående er vi på slutten med alle disse plagene? ;)

 

Sliter med bekkenløsning jeg også, var første gang til fysio på mandag, skal igjen onsdag. Så blir spennende å se om det hjelper :D

Masse lykke til, siste innspurten våres nå <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:9 Ja det er litt stille innpå her. jeg er desverre ikke den flinkeste til å skrive men sveiper innom titt og ofte.

 

Det var kjett å høre at du må sjekke ut om det er sv.forgiftning. Krysser fingraXXX

 

Her går det smått synes je. Termin 14.10. og det virker lenge til. er nr 2 så blir minimalt med innkjøp. Kun ei ny stelleveske og litt småtteri som babybleier ol. Mamman må finne igjen ammeutstyr og klær og kanskje investere i noe nytt på den fronten! Ellers sover jeg så dårlig. tar en evigjet å finne en god sovestilling og når jeg endelig har sovnet så våkner jeg hver 3. time for å gå på do og da er det på'n igjen med innsovning. Slik har det vært hele sommeren og har enda lang tid igjen. Snart er ferien over også og 100% jobb venter rett rundt svingen. Lurer på hvordan det kommer til å gå.....

 

Nei dette ble litt klagete... det var ikke meningen!!! Koser meg med spark og slag:) Tror det er en kickbokser inni her:) :)

 

Kos dere videre folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg syntes tiden blir fryktelig lang, jeg kjeder meg veldig når formen er slik at aktivitetsnivået blir lavt.

Jeg har nesten ikke fått kul på magen, tross at jeg er uke 30. Har vært på ekstra UL, og der informerte de om at ungen var veldig stor slik at jeg skulle kutte ut og spise sukker frem til fødselen. Vet ikke om kombinasjonen av dette gjør så ungen ligge på en litt annerledes måte? Iallefall har jeg et enormt press opp mot ribbeina på høyre side. Dette medfører at jeg har store problemer med å sitte. Hver gang jeg sitter er det tydelig at noe som ikke skal i press kommer i press, slik at jeg blir kvalm, uvel, får hetetokter og har litt følelsen av at jeg skal besvime.

På grunn av disse plagene jobber jeg bare 50 prosent, har en veldig snill sjef så har litt flexitid på disse timene :) Kunne ønsket meg en aktiv sykemelding, men det finnes jo ikke lenger. Dumt!!

 

 

Gleder meg veldig til ungen kommer ut, og plagene forhåpentligvis avtar. Grue-gleder meg til fødselen, men håper og tror det skal bli en positiv opplevelse.

 

Siden dette er første unge har vi måtte kjøpe alt, men mangler nå bare litt småtteri som sprinkelseng beskytter og badebaje. Eller, jeg glemmer helt av meg selv, for har ikke gjort et eneste innkjøp til meg selv. Har fått mange tips om at jeg ikke må glemme meg selv, så får gjøre alvor av å kjøpe litt ammetøy osv.

Har ellers fått helt enormt med babyklær, så har ingen anelse om hvordan vi skal få brukt alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippi78. Syns vi har lov å klage litt når vi er gravide :D Er ikke bare bare med bekkenløsning, dårlig søvn, do-gåing osv ;)

 

Var på sjekk idag og snuppa og jeg har det bare bra, ingen sv.forgifting :) Men må sjekke blodtrykk og urin ofte i tilfelle det utvikler seg til noe mer.

 

Lykke til videre, om ikke mange ukene har vi småtissene hos oss <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min engel:

Så godt å høre at alt sto bra til med mor og barn:D Kan tenke meg du var litt nervøs før kontrollen, -men ingenting er bedre enn gode nyheter om at alt er i orden:) Også er det jo godt at de passer godt på deg videre mtp måling av BT/urin:) Jeg har også målt dette hos legen hver/annenhver uke i mange mnd - og selv om det er kjedelig å springe til legen hele tiden så er det jo betryggende å ha kontroll på tingenes tilstand:)

 

I helgen var vi ute og hadde storhandel - så nå er nesten alt til nurket i hus. Det var deilig, så slipper jeg tenke mer på det;) Har igjen litt småting på apoteket (kremer og div slikt) og på dagligvarebutikken (bleier å slikt), men det får jeg ta litt etter litt så jeg har noe å sulle med fremover;) Var på handel alene med storebroren i dag - siste innspurt før skolestart, og det var såvidt jeg trodde jeg skulle komt meg ut i bilen igjen. Hehe, litt av et syn sikkert;) Så får vel finne frem krykkene når jeg skal ut på resten av små-innkjøpene så jeg hvertfall har noe å støtte meg til, hehe;)

 

Lykke til videre da, håper BT/urin holder seg fint, og at alle andre plager holder seg i sjakk:) Bare et par mnd igjen nå, weeeeeeeee:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...