Gå til innhold

Sykehusbag


Håper_og_tror

Anbefalte innlegg

Hei. Når bør man begynne å gjøre klar sykehusbagen? Og hva bør man egentlig ha med seg til sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest isimagen

Det er jo svært lite sannsynlig at man føder før uke 37, så jeg tenkte å vente til uke 36 med å ordne baggen.

 

Her er hva jeg har notert meg at kan være kjekt å ha med. Merk at listen inneholder endel mer enn hva jeg faktisk kommer til å pakke.

 

Til mor

Svangerskapspapirene

(helsekort, ultralydpapirer, blodprøvesvar og andre papirer du skal levere ved innleggelse)

Ønskebrev til jordmor

Vannflaske / Energidrikk (f.eks. YT eller lignende)

Hårstrikker (2-3 stk)

Mykt dopapir

Kontanter til telefonkort o.l.

Innesko / tøfler

Kosedress/Morgenkåpe

Ekstra Joggebukse + genser

Ett par topper/t-skjorter (ved melkesøl)

Et skift vanlige klær til hjemturen

Pysj

Nettingtruser / STOOORE truser

Sokker (varme) , undertøy (store truser)

Ammebh'er

Ammeinnlegg

Stoooore bind (Libresse god night)

Toalettsaker + sminke

Mobil (+ lader)

Digitalkamera (+ lader)

Krem til såre brystvorter

Notat bok og penn (for fødselshistorien og minner)

Fuktighetskrem og lipsyl

Lesestoff

Musikkspiller/ PC

Tennisball e.l til masasje

Nøtter/sjokolade/brus/saft/iste

Medisiner (Astma-medisin f.eks.)

Pose til skittentøy

 

Til Far

Snacks, frukt, drikke

Ren t-skjorte

Underholdning

Badebukse (ved vannfødsel)

 

 

Til Baby

Bodyer i ull og bomull (med bein og lang arm) Ulike størrelser.

Hentesettet og hjemmestrikket lue

Ullsokker / strømpebukse

Bæresjal

Bukse / Genser eller heldress

Tynn utedress

Varm lue, Tynn ullue

Helseteppe / teppe

Bilsete

Bleier (sykehusets kan være for store)

Smokk til nyfødt ?

Vogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å vente til uke 35-36 før jeg også begynner å pakke sykehusbagen, og da blir jeg nok å ta med rundt ala det samme som Isimagen har skrevet :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar=) men er det slik at vi får truseinnlegg og ammeinlegg på sykehuset eller er dette noe vi må ha med selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg må inrømme at jeg er nesten ferdig å pakke bagen min eg :-)

I går klarte jeg ikke å holde meg lenger...så koselig å putte oppi de små bodyene til lillegutten jeg om bare 7 uker (forhåpentligvis) får hilse på ♥ Tia går fort...og tenk hvis jeg skulle føde før termin ☺ *håpe håpe* men...regner ikke med det da jeg med min første gikk 11 dager over...blæ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest isimagen

Jeg vet faktisk ikke om du må ha med ammeinnlegg selv. Det varierer nok litt fra sykehus til sykehus, så hør med dem.

 

Men akkurat truseinnlegg får man vel ikke bruk for?? Man blør jo relativt kraftig de første dagene, og på sykehuset får du bind på størrelse med bleier, så truseinnlegg blir vel uansett i minste laget. Eller tar jeg feil?

 

Jeg tar med nattbind og store truser for å slippe bleier og nettingtruser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

sist gang så måtte jeg ha ammeinnlegg selv,men bind å sånn fikk jeg der. jeg tenkte å begynne å gjøre ting klart til bagen jeg,er i uke 32. som feks å vaske alle klærne til babyen og plukke ut det som skal bli med til sykehuset ( åååå så koselig :))) ) også gå til innkjøp av ammeinnlegg og brystsalve osv.. men for å være helt ærlig,hvis jeg fortsetter i dette tempoet så er vel bagen klar når jeg kommer hjem fra sykehuset tenker jeg hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt og pakke helt enda men har likevel begynt og legge frem ting jeg vil ha med.

Leste en liten oversikt over praktiske ting og ha med seg i boken Barn i magen fra a til å.

 

det står det:

-fotoaparat

-hårbørste

-tannbørste og tannkrem ( kan være greit og ha med til følge også feks faren)

-en god amme-BH

-ammeinnlegg enten av ull eller engangsinnlegg av bomull

-en stor skjorte eller T-skjorte

-penger til å ringe for eller telekort, det er forbudt med mobiltelefon de fleste steder ( men far eller annet følge kan jno alltids gå ut)

-fuktighetskrem til ansikt og kropp ( luften er tørr og varm på sykehus) (men jeg ville nok selv ha tatt med oljer og smørt kropp og bryster med feks weleda bay olje fra helsekosten)

-klær som ungen kan reise hjem i alt etter tid på året ( for oss blir det jo noe litt varmere også noe til hendene)

-en liten notisbok dersom du har noen tanker du vil huske, minner eller spm til personalet.

 

 

i tillegg til dette som står i boken vil jeg jo si at et bilsete er greit og ha med men er jo ikke farlig om man glemmer det på vei inn, noen kan alltids hente det den dagen du selv skal bli hentet og bli kjørt hjem.

 

Jeg kommer nok også til og ta med meg stort natt bind selv og to str i boddy til ungen, hun virker lang men vet jo ikke :)

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...