Gå til innhold

Derfor sitter jeg fortsatt klistret til nyhetene (tragedien)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg innrømmer at det har gått utover hus og heim den siste uken. Jeg har vært fraværende. TV og PC samtidig. Sjekket de fleste norske nyhetskanaler med hyppige mellomrom. Gått til de utenlandske for mer.

I dag måtte jeg stille meg selv følgende spørsmål: Hva er det jeg leter etter nå, hva venter jeg på?

Svaret?

Jeg venter på artikkelen der Lippestad går ut og forteller at klienten hans har brutt sammen og angrer. Men jeg forstår at det mest sannsynlig aldri kommer til å skje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes dette er så grusomt, klarer fortsatt ikke å forstå at dette har skjedd! Da jeg leste at en jente som ble 14 år bare to dager før ble drept har jeg tenkt på helle ustoppelig. Hun var jo så liten og uskyldig enda.

Av en eller annen grunn går jeg rundt og tenker at jeg virkelig skulle ønske at jeg hadde gjort noe, at jeg kunne ha stoppet det. Men jeg hadde jo ikke hatt sjangs. Bor langt unna og kunne ikke ha forutsett dette...

I dag da jeg så på nyhetene ble jeg bare sittende og gråte når de viste intervjuet av en kjempeblid Bano som ble filmet bare timer før hun ble drept.

Og så på slutten når alle barna sang. Litt hormonell også da så klart...

Skrevet

Jeg sitter med de samme tankene og følelsene, 21.49.

Glemte også å si at mitt enorme informasjonsbehov den siste uken også har handlet om å få denne uvirkeligheten til å bli virkelig.

Har fått med meg at media vil gå i seg selv nå, men med tanke på det åpne samfunnet vi har og med tanke på hvor bredt dette har rammet, føler jeg personlig at informasjonen har vært nødvendig. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Alle historiene...de gjør trykker på empatiknappen i meg og gjør det mer mulig å sette seg inn følelsene til de pårørende.

HI

Skrevet

Jeg biter meg bare fast i tanken om at syvåringen ei så bli skutt må ha overlevd siden han ikke er på listene.

Skrevet

Jeg er selv tenåringsmamma og synes det er helt forferdelig. Tenåringen min er enda et uskyldig barn, på alder med flere av de drepte. Tanken på at han skulle vært utsatt for lignende er helt ufattelig og skremmende.

Han har jo fått reise på diverse uten oss foreldre, feks dykkercamper osv, så hadde han vært politisk aktiv så hadde det ikke vært utenkelig at han kunne funnet på å vært med på feks Utøya. Det at jeg nettopp selv er mor til en på samme alder gjør tragedien nærmere på en måte, selv om ingen av mine er direkte involvert.

Skrevet

jeg er på alder med de på utøya. og jeg har en haug venner og bekjente som var med. og alle vennene mine kjenner også folk der. stor sorg.

dagene blir hardere og hardere. i dag fikk jeg bekreftet enda fler venner som omkom.

Skrevet

at denne blir dårlig mottatt her betyr ikke at det er dårlig humor. gi linken til noen gutter som liker wow og du skal se de skratter. kaaanskje noen damer også, men damer pleier å ha litt anderledes humor enn menn. jeg har mer "mannehumor" og syns det var morsomt. samt det så ut som han var biter for at wow blir trukket fra hyllene ja hehe

Skrevet

22:22 her: dette var skrevet på en feil tråd. hva skjedde med det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...