Gå til innhold

Da starter ulljakten snart..

Anbefalte innlegg

Hvilket ullundertøy, body, singlet, trøyer, longs og strømpebukser, foretrekker du til ditt/dine barn? Og hvor handler du dette?

Jeg liker Safa sine strømpebukser, bodyer fra Nøstebarn og singleter fra Reflex. Men trenger litt flere (gjerne billigere enn Nøstebarn) innspill.

:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143436592-da-starter-ulljakten-snart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg syns ull er noe drit. For det første så klør alt vi har rpøvd som er ren ull. Barna mine blir klamme og varme, og yngste får varmeutslett. De koster mer enn bomull, suger til seg flekkene og kan ikke vaskes på høy temperatur. Det er lite ulltøy som er pent, bortsett fra det svigermor strikker. Tror faktisk ikke jeg orker å legge energien i det i år, det fungerer best med bomull på mine barn.

Du som mener vi slurver. Jeg får for all del håpe at barna dine syns ulltøy er behagelig. Jeg får nærmest lyst å kaldkvele min egen mor når hun snakker så fint om ull, og jeg gang på gang forklarer hvor traumatisk det var i barndommen å bli tvunget å gå med de torturklærne.

Jeg liker safa sine ull-longs og ellers ullklærne fra janus. Svigermor kjøpte noe ull til barna som ikke klør, men husker ikke merket.. Sparkjøp og salg :D Tynne ullsokker er geniale greier, men jeg blir så irritert når de blir ødelagt etter par gangers bruk - trysilsokken fra europris er god og varm, men tåler jo ikke bruk =P

Spørs alder på barna, har god erfaring med Pierre Roberts ullundertøy, kjøpte til meg selv også i de største barnestørrelsene. Holder vask etter vask hvis man er nøye med å bruke Milo og ullprogram. Har vel ca 12 sett til sammen til barna og meg. Liker også Nordheim sine ullundertøy sett.

Annonse

veldig fornøyd med Troll og Janus. liker også Sefa sine strømpebukser.

men nå har gutten min fått eksem,som bare ble verre da han brukte ullundertøy,så nå kan jeg ikke ha på han det. syns det er skikkelig kjedelig.

men vet du om han kan bruke superundertøy?

Devold og Janus er gull verdt.

Her er det ull som gjelder, stort sett i alle måneder med R i.... Neida, ikke ulltrøye mens det er varmt og godt i september eller når sommeren kommer i april, men ull er deilig! Her i huset bruker vi også ull-tskjorter om sommeren, i alle fall når sommeren slett ikke er god og varm. Jeg bruker selv Devold sine ull-tskjorter nær sagt hele vinteren og ullsokker er et must, både for små og store.

Blir sjokkert nærmest, når jeg leser at ull klør. Det er da overhodet ikke sant! Moderne ulltøy klør ikke, i alle fall ikke etter man har vasket det 1. gang. Ull er gull! De som måtte føle at ull klør: Prøv ut ull- og silkeblanding. Det er mykt og deilig det! Og ull blir rent på 40 grader. Evt flekker fjernes med gallesåpe, funker til tusen.

Noen klør faktisk uansett - har en sønn som totalt ikke klarer ull rett på magen, mens andre deler av kroppen går greit - og gjerne ullsokker omtrent hele året ;) Så vi går stort sett for den tolagsvarianten til devold. God kvalitet som etter at eldstemann har brukt det hver dag i en sesong så kan nestemann arve det, og jaggu ser det ut til at det er omtrent like pent fortsatt slik at nr tre kan arve det som er godt brukt og vel så det i minst to sesonger...eneste ulla hos oss som byttes ut "hele tiden" er sokker for de blir utslitt...

Ikke si at ull ikke klør fordi om det ikke gjør det på deg. Jeg har prøvd mange forskjellige merker av ull, men blir rød, febervarm, får utslett og klør som en gal. Var likedan når jeg var liten. Er faktisk ikke alle som kan ha ull, bruker superundertøy selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...