Gå til innhold

kynnerer!!!!!


mami07 *fødeklar*

Anbefalte innlegg

hei

 

er det noen her som kan gi meg noen gode råd for å få disse kynnerne fra helvete bort? holder på å bli gal,vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg :( var innom føden i dag og fikk beskjed om å gå hjem å ta en paracet og slappe av og ta det med ro...men det funker jo ikke og nå har det satt igang for fullt igjen og den dumme paraceten funker ikke. jeg klarer ikke sitte eller ligge for da føles det jo ut som om jeg ikke får puste

 

jeg er desperat etter råd her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har det på akkurat samme måte...sliter med å puste når kynnerene kommer og det er såååå ubehagelig!!! er 28+6 så ser for meg at dette kan bli "gøy" fremover.

 

Er litt desperat etter råd jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) jeg tok kontakt med føden igjen etter jeg skrev her og fikk beskjed om at det ikke var kynnere men maserier jeg hadde/har,så da får vi bare krysse fingrene for at disse maseriene gjør noe godt for seg til mini skal ut ;)

 

og hvis du lurer så ja det er kjempe "moro" ennå og de er fortsatt ganske godt i sving disse maseriene,håper for din skyld at du får det litt lettere :) gleder meg til ungen er ute jeg hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer de også som perler på snor. Er 32+4. De kommer oftere for hver uke synes jeg. Veldig ubehagelige!!! De kommer uavhengig av om jeg er i aktivitet eller sitter helt i ro... Åsså er det litt creepy at man kan se hvor ungen ligger hen når livmoren trekker seg så sammen... Magen blir helt skjev jo!:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang ble jeg lagt inn ett døgn med riestopper (for kynnere) og sovemedisin for at jeg skulle få "slappe av". Akkurat som man får sove og slappe av på kvinne/barn avd! Har det som dere igjen nå, og kan skrive under på at det er slitsomt, men kan ikke si det hjalp med riestopper heller, så denne gangen holder jeg munn og biter tennene sammen:) Skulle tro at etter 3 keisersnitt så bør snart livmoren min skjønne at det ikke er noe vits i å forberede seg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har MASSE kynnere her og! Hatt det helt siden uke 23, og er førstegangs! De er som oftest ganske vonde, og kan som dere sier komme som perler på en snor her og. Spesielt om kveldene.

Jeg har vært på sykehuset en gang, og fikk konstatert at jeg har 3 cm med nebbing og en livmorhals i nedre normalområde. Går ofte til kontroll nå. Varierer mellom 1 gang i uken og 1 gang annenhver uke. Er sykemeldt og fått beskjed om å ta det helt med ro.

Ta kynnerne på alvor om de er vonde og kommer ofte, da KAN de påvirke livmorhalsen. Ikke for å skremme dere.. men dere kjenner vel til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjalp forresten at fødselslegen sa at de kynnere som kommer når jeg er i ro, de må jeg bare ta, mens de som kommer i aktivitet - da må jeg roe ned tempoet. Selv om det ikke er noen stor trøst så er det greit å vite at man faktisk ikke kan få gjort noe med de man får i hvile.

Det hun også sa var at det er bra å ha kynnere, selv om det er plagsomt. Det er en del av en naturlig modningsprosess, og gjør livmoren sterk og klar til fødsel. Kanskje får man også en lettere fødsel, og da er det jo nesten verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...