lullaby Skrevet 29. juli 2011 #1 Skrevet 29. juli 2011 Jeg er i 5. uke nå (tror jeg) og tenkte å ennå vente en måneds tid med første kontroll. hvor mange uker er dere når dere skal på første kontroll?
Tess30 Skrevet 29. juli 2011 #2 Skrevet 29. juli 2011 Har ikke bestilt time ennå, og tror jeg drøyer det 1 mnds tid. Tenker at jeg bestiller til ca uke 8-10...
Slusa Skrevet 29. juli 2011 #3 Skrevet 29. juli 2011 Jeg har fått time 15. august (dagen før jeg begynner på høgskolen..) Da er jeg rundt 7 uker.
StellaBella81 Skrevet 29. juli 2011 #4 Skrevet 29. juli 2011 Jeg skal den 17 aug, tror jeg er rundt 8 uker da...
<3AlleGodeTingErTre<3 Skrevet 31. juli 2011 #5 Skrevet 31. juli 2011 Har ett ganske så avslappet forhold til dette svangerskapet - da det er mitt tredje! Så hadde egentlig ikke tenkt å dra på kontroll før uke 13-14! Husker med min første - da fikk jeg ikke komme til legen på kontroll før rundt uke 11-12 uansett - så stresser ikke denne gangen heller =) Føler jeg kjenner kroppen min ganske greit - så tenkte egentlig kun å gå til jordmorkontroller denne gangen hvis jeg ikke får noen "ekstra" plager... (med mine to første har jeg gått ca. annenhver gang til lege/jordmor - men føler jordmor følger opp mye bedre enn lege uansett)!
Lykkeli 74 Skrevet 31. juli 2011 #6 Skrevet 31. juli 2011 Jeg skal til kontroll alt nå i uke 5. Synes det er greit å sjekke verdier på jern osv i kroppen, samt at legen søker fødeplass på første kontroll. Her i Oslo er det kamp om plassene og dersom man ønsker å føde på et spesielt sykehus er det greit å være tidlig ute. (Søker Ullevål) Jeg skal også be om en tidlig UL da jeg hadde en MA i begynnelsen av forrige svangerskap. Da gikk jeg nesten 2 mnd og trodde at jeg var gravid etter at barnet hadde sluttet å vokse. Ønsker ikke å gjenta det...
<3AlleGodeTingErTre<3 Skrevet 31. juli 2011 #7 Skrevet 31. juli 2011 Huff da - ja, greit å få sjekket så det ikke skjer igjen ja! ... Greit å være tidlig ut å søke fødeplass hvis det er kamp om plassene også - her er det ikke mange alternativene, så trenger heldigvis ikke tenke på det! =) Lykke til på kontroll!
lullaby Skrevet 1. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2011 Har bestilt meg time i dag, klarte ikke å vente med kontrollen en måned, så har fått time 16. august, da er jeg mellom 6 og 7 uker på vei Vi har så lyst å fortelle foreldrene våre den gode nyheten, men vil vente til etter første kontroll.
Turbo1984 Skrevet 2. august 2011 #9 Skrevet 2. august 2011 Jeg var på min første legetime i dag:) hadde endel menssmerter i begynnelsen, så jeg kjente at jeg ønsket en liten kontroll. Skal til ultralyd i uke 12 og uke 18:)
*LilleTroll + spira Skrevet 2. august 2011 #10 Skrevet 2. august 2011 Skal nå på torsdag, da er jeg 5+4 (iflg terminkalk) Er dog ikke av hyggelige årsaker. Menssmerter og blødninger.. Har lest mange solskinnshistorier da, så krysser det som krysses kan!!
Termin 6. April <3 Skrevet 2. august 2011 #11 Skrevet 2. august 2011 Jeg skal til legen nå på fredagen da er jeg 6 uker. Også blir det ultralyd når jeg er i uke 9 så får vi se veien videre Hvis verdiene mine er fine blir det et vanlig svangerskap...hvis de stiger så blir det kontroll flere ganger i mnd dessverre :/
LilleGull-12 Skrevet 2. august 2011 #12 Skrevet 2. august 2011 Jeg skal på min første kontroll 17 aug. Er da i uke 8. Også har jeg sagt at jeg vil ha tidlig ultralyd. Og det får jeg. Hadde en MA i mai, men ble heldigvis fort gravid igjen. Vil få sjekka at alt er bra.
Gjest Shanti ♥ Skrevet 2. august 2011 #13 Skrevet 2. august 2011 Tenkte å vente til ca uke 9, iom jeg er helsepersonell og ikke lurer på noe spesielt.. Men etter tips fra Lykkeli 74 over her kommer jeg nok til å bestille tidligere, siden jeg bor i Oslo. Har allerede bestilt privat tidlig UL uke 7 (pga tidligere SA). Flere som skal på tidlig UL?
Ballongmage Skrevet 5. august 2011 #14 Skrevet 5. august 2011 I hvilken uke bør man ta tidlig ul? Hva ser de på tidlig ul angående sykdommer? og kan de se hjerte slå?
jessica85 Skrevet 5. august 2011 #15 Skrevet 5. august 2011 Etter min erfaring fra nyfødt intensiv så er det uansett lurt å dra på tidlig ul i uke 12, da til en spesialist innenfor fosterdiagnostikk. Dette er ikke for å "luke ut" downs syndrom, men for å avkrefte andre sykdommer som ikke er forenlig med liv. F.eks. Trisomi 13 og 18. Det er bedre å vite dette i uke 12 for å måtte avslutte det da, enn å få vite det i uke 18. Jeg har også hørt på jobben at noen av sykdommene kommer mest frem i uke 11-13, og man kan derfor ikke se disse i uke 18. Burde vært standard å ta tidlig UL. Ellers kommer jeg til å ta en UL i uke 7 bare for å sjekke at fosteret er "på plass"
Blomsterpiken12 Skrevet 5. august 2011 #17 Skrevet 5. august 2011 Jeg skal på første kontroll i uke 8 Gleder meg masse <3
Mamma-våren2012 Skrevet 9. august 2011 #18 Skrevet 9. august 2011 Jeg skal på min første kontroll til fredag, da er jeg i uke 6 dag 2, skal ta ultralyd ettersom jeg har hatt en del vondt i magen. Tror ikke det er noe galt, men gjør det mest for å berolige meg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå