Anonym bruker Skrevet 29. juli 2011 #1 Skrevet 29. juli 2011 Da jeg så ei rose som ble bygd opp av forskjellige nettbrukere, kom jeg til å tenke på at dette er Arbeiderparti-rosa. (Partisymbolet)... har dere andre vært klare over det hele tida, at rosetoget og rosene i hovedstaden, var pga at ei rose er Arbeiderpartiets symbol? På samlingen på Rådhusplassen løftet folk rosene sine på likt. I ettertid syns jeg det kanskje ble litt i overkant hvis det var Ap-rosa.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2011 #2 Skrevet 29. juli 2011 selvsagt var jeg klar over det.men har det egentlig noe betydning? rosene folk hadde i rosetoget var blant annet hvite,AP rosa er rød. rosen er en fin blomst som nå har dobbel symbolikk
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2011 #3 Skrevet 29. juli 2011 hva så om noen hadde røde roser for rosene som ble drept på utøya? dessuten, folk som ikke ville holde denne røde rosen sto fritt frem til å kjøpe en annen farge enn rød.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2011 #4 Skrevet 29. juli 2011 Jeg tror ikke veldig mange ikke har gjort den koblingen. Jeg tror ikke alle hadde roser fordi det var AP-rosen.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2011 #5 Skrevet 29. juli 2011 Vi som hadde med roser til Oslo på mandag, hadde akkurat den blomsten fordi den er på en måte den fineste blomsten man kan ha for å vise sin respekt. Man tar ikke med en tullipan liksom.. Tror nok ikke folk tenker over den sammenligna du gjør..
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2011 #6 Skrevet 29. juli 2011 Hvorfor ikke hedre AP ungene som døde med AP roser om man vil det?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2011 #7 Skrevet 29. juli 2011 Jeg trodde faktisk samtlige var klar over at det var fordi dette rammet AUF at man skulle bruke roser som symbol i togene, og ikke fakler som er det vanlige. Det var det som var poenget.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2011 #8 Skrevet 29. juli 2011 Nei. Poenget var at fakler er brannfarlige og en risiko i så enorme folkemengder. Roser er vanlige blomsterå bruke for å hedre de døde. At det også er AP sitt emblem er en bonus
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2011 #9 Skrevet 29. juli 2011 Eh nei.. Han som startet det var en privatperson, og har sakt at det var symbolsk ment.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2011 #10 Skrevet 29. juli 2011 HAn som startet det inviterte til FAKKELTOG!. Polititet ville ikke ha fakkeltog pga sikkerheten. Det ble da erstattet med rosetog.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2011 #11 Skrevet 29. juli 2011 Det kan man selvfølgelig gjøre. Men i rosetogene ble det forventet at alle skulle delta, uansett parti.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2011 #13 Skrevet 29. juli 2011 må jo huske på at det ikke er din politiske interesse som skulle vises i rosetoget, men en markering for AUF ungdommen og andre som ble offer for denne tragedien! rød rose er jo veldig passende da gjerningsmannen var jo ute etter å ramme AP og AUF så selv om man ikke er enig politiskt så klarer man vel å bruke en rød evt hvit rose for minne markeringens skyld. har selv valgt å bruke hvit rose selv om jeg er medlem av AP fordi jeg synes den hvite er mer passende i denne settingen. mye rart folk skal henge seg opp i gitt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå