Gjest Koseklompen og jeg Skrevet 29. juli 2011 #1 Skrevet 29. juli 2011 Hvis jeg er under aap Og nav trenger opplysninger fra min lege (fastlege og/eller psykolog) i forbindelse med videre stønad/ hjelp videre Er det MIN jobb og gå til legene og si at NAV trenger erklæringer og informasjon? Eller Er det NAV som skal sende skjema/papir til min lege og be om informasjon, spesifik informasjon om hva de vil vite? Er det min jobb? Eller er det NAV sin jobb det her?
jordbærsjokolade Skrevet 29. juli 2011 #2 Skrevet 29. juli 2011 Jeg fikk et skjema som jeg sammen med legen skulle fylle ut! Jeg vet ikke, men jeg tviler på at det er noen automatikk i dette altså.
Gjest Koseklompen og jeg Skrevet 29. juli 2011 #3 Skrevet 29. juli 2011 Jeg fikk beskjed om å skaffe legeerklæring.. Sist jeg ba legen om dette så fikk jeg beskjed om at det var ikke min jobb og at de dermed ikke ordnet slikt med mindre de fikk et skriv fra NAV. Men nå har jeg fått min aap avslutte pga at JEG ikke hadde skaffet papirer slik de ordnet.. Men jeg møtte opp på møtet med skriv fra lege om min situasjon, jeg sa jeg skulle ordne med info fra psykolog.. Men tydeligvis har en misforståelse skjedd og de skriver meg av aap fordi jeg ikke har gjort det de ba meg om å gjøre, noe jeg har gjort fra dag 1. Men tydeligvis har jeg og/elelr fastlege misforstått, men det fikk jeg beskjed om fra NAV ikke var dems problem og jeg fikk heller skifte fastlege. Men jeg snakket med min psykolog som har ventet på men ikke fått et skriv fra NAV om at det er egentlig ikke min jobb og jeg ikke burde lastes for en misforståelse.. Men NAV har fraskrevet seg alt..og samme hva jeg gjorde ville det ikke hjelpe.. Fikk være grenser for hva NAV kunne lastes for fikk jeg beskjed om..
valkyrien Skrevet 29. juli 2011 #4 Skrevet 29. juli 2011 Her i kommunen forventer ihvertfall NAV at det er jeg som må til legen og skaffe papirer.
Gjest Koseklompen og jeg Skrevet 29. juli 2011 #5 Skrevet 29. juli 2011 NAV forventer det her og, men 2 leger jeg har snakket med sier at det ikke er hva som er riktig. At det ikke skal være vårt ansvar å være "sendebud" og at de selv ønsker brev fra Nav for å vite mer eksakt hva de vil vite. Nå har jeg jo gjort det jeg mener jeg fikk beskjed om gitt nav brev fra lege og div, men det er tydeligvis ikke bra nok, Nav har sagt at jeg ikke har gjort som avtalt og samme hva jeg prøver å si så synker det ikke inn hos de.. Synes leger og Nav burde vært enige om hvem som skal gjøre hva..så det ikke er to stae instanser som sitetr og holder på sitt
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. juli 2011 #6 Skrevet 29. juli 2011 i de mange samtalene jeg har vært med på under praksisen min i NAV så har det ofte skjedd at saksbeandlerene har bedt bruker gå til legen å hente informasjon/dokumentasjon. det har aldri virker som noe problem, men noen av legene har sendt med brukerne et ark der de ønsker at vi skal skrive under på at vi har mottatt dokumentasjonen fordi de er lei av at ting blir borte. noen ganger henter vi selv in fra lege, men det virker ut som det er mer untaket en regelen og da oftere i saker som trenger tverfaglige møter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå