Gå til innhold

Når vi snakker om stjerneskikkere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har født flere etter en stjerneskikker?? Er det stor mulighet for at nr 2 også snur seg feil vei ut?....har hørt det skal være lettere med nr 2 men lurer litt på hvilke erfaringer dere har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarte også i det andre innlegget om stjernekikkere. Har som nevnt der nylig født nr 2. Og hun kom riktig vei.

En helt annen fødsel det da. Første var igangsatt og gikk rimelig raskt, noe jeg har hatt som "grunn" til at han dreide seg feil. MEN fødsel nr 2 var styrtfødsel(1/3 av lengde på 1. fødsel), så teorien min holder ikke helt mål der :-P

Skrevet

Fikk beskjed fra jordmor at viss man har hatt en stjernekikkerfødsel tidligere, skal det tas ultralyd før neste fødsel får å sjekke hvilket leie barnet ligger i. Var ikke helt d du spurte om, men de skal vertfall sjekke d slik at du vet om d før fødsel er skikkelig i gang:)

Skrevet

Men de kan vel snu seg under selve fødselen...det var det min gjorde! De prøvde å snu ha rett underveis, men uten å lykkes....det var by the way IKKE godt!

Skrevet

Hei

Hadde en slik fødsel forrige gang, ikke sjekket de med ul el noe underveis. Så hos meg endte det i akutt keisersnitt. Er nervøs denne gangen for at snuppa og skal være det, så kommer til å kreve UL når fødselen er igang.

Men jordmor sa at det er sjelden man får 2 sånne etter hverandre, så trøster meg med det =)

Skrevet

Jeg harf alltid hørt at det ikke er v anlig å føde mer enn ett barn på denne måten, men der fikk jeg erfare noe annet ja.Fødte førstemann som stjernekikker uten bruk av hjelpemiddler (men han stod fast ganske lenge). Nr to kom også som stjernekikker og måte tas med vakum. Nå venter jeg nr 3 og har fått beskjed om at jeg mest sansynlig kan vente meg det samme denne gang. Fikk beskjed av legen på sykehuset Sansynligheten er stor for at uansett hvor mange barn jeg skulle få ville alle komme den veien. Har veldig lyst å be om at de sjekker dette med UL på forhånd viss det er mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...