Gå til innhold

Fødselsforberedelses kurs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vert på det? Hvor får man det, helsestasjonen? Og hva gjør vi der? Må vel ikke se filmer fra andre fødsler?? da besvimer min mann:p hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på et på sykehuset. Fikk tilbudet via jm. Det ble gått gjennom hva som skjer når fødsel starter, når man skal kontakte føden, dra inn. Hvordan fødsel forløper, smertelindring, litt om amming, barsel. Omvisning på føden, og ja en fødselsfilm.

Skrevet

Har ikke vært på, men har fint klart å føde allikevel. Den siste dels uten assistanse forøvrig(ufrivillig da, for det gikk så fort). Og for å si det sånn, kroppen vet hva den skal gjøre.

Nå når man har internett har man også rikelig tilgang på lesestoff og annet som har med fødsel å gjøre, så det går fint an å forberede seg på egen hånd. Og man kan lese, gå på kurs og forberede seg i det uendelige, men ingen fødsler er like, så det blir stort sett ikke som man forventer uansett.

Det er vel stort sett via helsestasjon man får kurs. Man får vel vite litt om hva en fødsel går ut på, hvordan en skal forberede seg og hvordan man skal jobbe seg gjennom fødslen. Tror jeg da, har som sagt ikke vært på sånt kurs. Om de viser filmer fra andre fødsler vet jeg ikke.

Skrevet

Hm, det høres jo greit ut. Får bare gå ut når filmen starter, har heller ikke noe ønske om å se film av en fødsel:s

Skrevet

Tror det kan være greit å se filmen jeg, da får man litt godt innblikk i hva som skjer. Filmen de viste oss viste ikke close up av en sprengt vagina altså. Takler man ikke se på noen andre føde hvordan skal man da takle det selv? Synes det var nyttig jeg. Og også fint for mannen å se litt hva han kan forvente seg, de vet ofte mindre om alt slikt enn oss. De leser ofte ikke så mye, og forventer vel bare noen timer på sykehus, og har ikke nødvendigvis tenkt på at det blir mye tårer, svette, tiss, bæsj, blod og hyling. Bra at de får se litt og så kan tenke gjennom det, og psykisk forberede seg, snakke med deg om ting osv. Det er jo poenget fødselsforberedende, og like mye for ham som for deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...