Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Jeg er gravid i uke 20. Jernlageret (ferritin) ble målt til 8, hemoglobin ligger fint på 12. Legen mente at jeg burde ta jerntilskudd snarest (sterkeste type 2 ganger daglig), men jordmor mente at jeg ikke skulle det siden hemoglobinet var så fint. Forvirret? Ja!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 De lærde strides rundt jerntilskudd og graviditet. Det er visst funnet en sammenheng mellom jerntilskudd og for tidlig fødsel. Men siden jernlagreene dine i praksis er tomme, kan du få trøbbel dersom du blør mye ifbm fødsel. Kjenner du deg ellers slapp?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #3 Skrevet 28. juli 2011 Siden jernlagrene dine er så lave dør du virkelig høre på legen din. Med så lave lagre skulle du faktisk ha begynt med det for lenge siden. Har du over 60 i jernlagere trenger man ikke ta jern i graviditeten Husker legene fortalte meg at hadde du ett annet tall skulle du begynne med det i uke 20 og var det lavere enn dette skulle man begynne med en gang(tror dette tallet var rundt 20-30) Med så lave jernlagere kan det bli skummelt under fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå