Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Møtes dere ofte til festligheter i helgene, evt. spiser middag sammen etter jobb? Har en jobb jeg er veldig fornøyd med. Tjener greit og bedriften er liten og vi er gode venner alle sammen. Jeg er helt alene med barnet mitt så er avhengig av å holde meg innenfor bhg sine åpningstider. De andre på jobb har alle barn men 2 er fedre som er skilte og har barna sine svært lite. Gode kolleager men dårlige fedre for å si det på den måten. Noen har voksne og store barn, og andre igjen praktiserer 50/50 fordeling så de har barna lite og i tillegg er det store og klarer seg selv en ettermiddag. Ofte på jobb legges møter som middag på restaurant. Dette etter jobbtid.Det er feiring for noe hele tiden i helgene og jeg melder avbud som regel. Syns jeg er nok på jobb i hverdagen, i tillegg til at jeg jobber ekstra hjemmefra i hektiske perioder. Er dette normalt? Med så mye sosialt i fritiden? Og om dere har det; hva tenker dere om de som sjelden kan være med? Kjenner at jeg begynner mistrives i en jobb jeg trives i grunnet at jeg egentlig vil være i fred i fritiden min... Om noen skjønner hva jeg mener..
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 Nei, vi har ikke mye sosialt etter jobben, sikkert fordi vi alle er damer og har diverse forpliktelser med barn osv. Vi spiser kanskje middag sammen 3 ganger i året ( sommeravslutning, julebord og så en gang på høsten), og så prøver vi å få til å reise bort 1 helg i året sammen ( en overnatting). Det er sjelden at det passer for alle, men sånn er det jo bare. Vi er alle i forskjellige livssituasjoner og det respekterer vi. Tror ikke du skal bekymre deg over hva de andre tenker siden du sjelden kan være med de på sosiale ting etter jobben. De kjenner vel til din situasjon, så da burde de skjønne at det ikke er bare bare å gå ut i ett sett.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #3 Skrevet 28. juli 2011 Oj. Det var ikke mye samhold mellom foreldre på den arbeidsplassen. Vi har en del sosialt på jobben og føler jeg må ha en god grunn ovenfor de andre om jeg ikke skal være med (men det kan jo også bare være jeg som føler det slik). Selv tenker jeg ikke over hvem som er med eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #4 Skrevet 28. juli 2011 Fordelingen er nok ca 50/50 skilte og ikke-skilte. Det er ca det samme som i befolkningen så tallene er nok ikke så ille;)
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #5 Skrevet 28. juli 2011 Ja. Hørtes bare så mye ut når du skrev det. Var ikke vondt ment altså.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #6 Skrevet 28. juli 2011 Ja, så etter at jeg postet det at det kunne se mye ut. Ble bare skrevet slik for å få frem at alle kanskje ikke har de samme forpliktelsene;)
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #7 Skrevet 28. juli 2011 Gamle jobben var sosiale sammen hele tiden. Hver helg var det fest, drikking osv. Pizzakvelder, filmkvelder, fisketurer, fotball. osv. Var kun for "Eliten" på jobb, de gode gamle. Så skillet ble ganske stort på gamle og nye ansatte. Jeg har alltid mislikt dette, og var sjeldent med noe slikt, selv om jeg var en av de gode gamle. Faktisk så tok jeg det opp med sjefen, like før jeg sluttet, og jeg tror de har fått en endring på dette nå. Nye jobben er sånn passe sosial. 3middager i året, Lønningspils i blandt. Jeg liker det sånn, vil ikke alltid være sosial med de på jobb etter arbeidstid. Min fritid er hellig, og jeg vil bruke den på barna, mannen, hus og venner. På nye jobben er det hvertfall ikke et press på at man må være med og være supersosial.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #8 Skrevet 28. juli 2011 Nei, ikke mye. Vi går ut og spiser sammen et par-tre ganger i året egentlig. Var mer før, da var vi ute en gang i måneden. Men nå er vi faktisk småbarnsforeldre alle sammen, og har forpliktelser. Det skal hentes i barnehagen, følges på håndballtrening osv. Hverdagen er hektisk nok, og helgene foretrekker de fleste å bruke sammen med familien eller nære venner. Kollegaene snakker vi med hver dag, har ikke behov for å bruke masse fritid sammen med dem...
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #9 Skrevet 28. juli 2011 Akkurat slik jeg føler det 20:25, men jeg ser ut til å være den eneste på jobben min ihvertfall. Har søkt litt nye jobber i det siste så får vi se. Blir nok å gå ned i lønn da de jobbene er i offentlig sektor kontra privat som jeg er i nå, men jeg føler det blir mye mas og som ei lenger oppe sier; jeg føler jeg må ha gode unnskyldninger hele tiden. Ikke ferdig med den ene før jeg må ha den andre klar;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå