Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Jeg tar dobbel dose omega 3 pga fibromyalgi. Nå vil jeg også forsøke omega 6 i form av nattlysolje pga sterke pms plager. Bør jeg kutte ut omega 3 da? Blir det litt som smør på flesk? For de har vel egentlig de samme egenskapene..eller? Jeg tenkte å ta 4 ampuller av nattlysolje pr dag.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 Du trenger begge deler! Omega3 og nattlysolje er to forskjellige ting. Begge er essensielle oljer, dvs kroppen lager dem ikke selv og vi må tilføre dem. De aller fleste har et feil forhold mellom omega3 og 6, men alt for mye omega6. Ideelt sett skal det være 1:2 mellom omega3 og omega6. Mange har 1:15-forhold, noe som gjør at man er ekstra utsatt for bl.a. betennelsestilstander. De fleste av oss får i oss altfor mye omega6 pga snacks, fast food, soyaolje og maisolje i kosten. Søk litt på fettsyrer og omega så finner du mye info. Du må gjerne prøve nattlysolje, men ikke slutt med omega3!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå