Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Jeg har begynnt å trene (hurra for meg),så jeg har kjøpt meg slikt fancy pustende treningstøy. Må det vaskes etter hver bruk? Er det ekkelt at jeg bruker det 2 ganger etter hverandre uten å vaske det? Jeg jogger. Rekker ikke å vaske det hver dag,og det er jo skamdyrt:-(
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 Hvis du jogger for deg selv og ute i naturen, så gjør det overhodet ingenting om du ikke vasker treningstøyet mellom hver tur. Men husk at dette treningstøyet også tørker på svært kort tid, og alt som trengs er en god håndvask av klærne rett etter joggeturen. For vasker du treningstøyet mens svetten er "fersk", så vaskes den også veldig lett bort.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #3 Skrevet 28. juli 2011 Jeg bruker joggeklær to ganger før jeg vasker det, med mindre det har blitt utrolig møkkete (løper i terreng). Skifter sports-bh, da denne blir så gjennomvåt Løper 7-10 km 3-4 ganger i uka, har to "treningssett".
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #4 Skrevet 28. juli 2011 Jeg vasker ikke joggetøyet etter hver bruk. De fleste dagene henger jeg det bare opp så det får luftet seg. Jogger/løper 3-4 ganger i uka. Vasker tøyet en gang i uka. Slik gjør jeg med langrennstøyet om vinteren også.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #5 Skrevet 28. juli 2011 Mitt beste tips er at du håndvasker tøyet etter hver bruk, bruk mildt vaskemiddel, feks biotex håndvask. Bare å klemme ut vannet godt og henge til tørk et luftig sted så er det tørt på kort tid og klart til bruk neste økt. Sliter mindre enn maskinvask og svettelukten rekker ikke sette seg heller som det gjør hvis tøyet slenges i skittentøyskurven. Bruker man tøyet flere ganger så danner det seg bakterier og mer lukt som av og til er vanskelig å få skikkelig ut av tøyet, krever mye hardere vask og høyere temp enn om man tar det med en gang.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #6 Skrevet 28. juli 2011 Takk for hjelp damer:-D Når jeg vasker det,skal/kan jeg bruke skyllemiddel? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå