Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 Noen som vet om det er mulig å få refusjon for noe av taxiregningen til føden? Og hjem igjen? Bor 25min fra sykehus, og hverken samboer eller jeg har lappen. Hvordan gjøres dette i såfall?? Blir kjempeglad om noen kan svare, begynner å nærme seg nå, og om ikke vannet går får jeg vel ikke skyss med sykebilen;) Hehe:P
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #2 Skrevet 27. juli 2011 Refusjon fra hvem?? Du må komme deg til sykehuset for egen regning. Og haster det så ringer dere etter ambulanse.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #3 Skrevet 27. juli 2011 Du spør fastlegen din etter rekvisisjon, så har du den klar til fødselen. Du betaler egenandel på 120 kr. Hjemtransport tror jeg du må betale selv, evt få refundert bussbillett..
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #4 Skrevet 27. juli 2011 Tenkte på det som kalles "pasientreiser". Det er kanskje ikke noen sånn ordning for fødende? Var noen som nevnte for meg at det var kanskje mulig med et notat fra fødeavdelingen som leveres til nav?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #8 Skrevet 28. juli 2011 Jeg fikk beskjed på sykehuset om at NAV dekket det ved å gi de kvitto på taxitur og bekreftelse på på fødsel i ettertid. Altså må du legge ut selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå