Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 En må jobbe minst 4 uker sammenhengende ved et arbeidssted for å ha rett til sykepenger. Jeg har jobbet ekstravakter et sted fram til juni. Så startet jeg i sommerjobb et annet sted. Der jobbet jeg 1,5 uke, så har jeg hatt 3 uker ferie. Neste uke starter jeg igjen og skal jobbe 2 uker før skolen starter. Det jeg lurer på er om de tre ferieukene gjelder som arbeidstid, slik at jeg nå anses å ha jobbet 4 uker sammenhengende og har rett til sykepenger? Jeg begynner nemlig å få ganske mye bekkenplager, og ser for meg at jeg kan få problemer med å komme meg gjennom de neste to ukene... Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #2 Skrevet 27. juli 2011 Tviler på at ferie fra en sommerjobb, som jeg antar er en midlertidig ansettelse på kontrakt, kvalifiserer som arbeidstid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå