Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 Greia er den at min samboer skal feire bursdagen til en kompis og dama til helgen. Det kommer en masse gutter og en haug med flotte jenter til den festen (det er laget ett arrangement på facebook, så jeg har god oversikt over jentene).. uff.. Jeg må jobbe å kan derfor ikke bli med.. greia er den at jeg vil virkelig ikke at min samboer skal reise heller , uten meg!! Jeg blir sint, lei meg såret.. min x, var en djevel mot meg i fylla. dette henger igjen, å jeg har store problemer med å stole på samboeren min når han skal drikke, pga dette med min x. Jeg vet det er feil, jeg vet min samboer ikke skal "straffes" for noe min x gjorde mot meg... Likevell stikker det sånn. jeg tenker for meg selv at "herregud xxx (navnet mitt) du kan stole på din samboer, han er ikke som x`n"... men så sitter det en rød liten djevel på skuldern min som sier "ikke vær dum nå, du trodde ikke det at xn skulle være utro mot deg heller"... som sagt min x var en drittsekk i fylla å det var her han var utro... min samboer er en helt annen mann, men jeg klarer ikke "glemme". redd for å miste han, redd for å bli singel i helgen fordi han drikker seg drita å gjør ting jeg ikke kan tilgi (selvom jeg ikke har noen grunn til å tenke slik om han)... Noen som har noen trøstende ord? Opplevd noe lignende? Eller kan få meg til å føle meg minde psyko.,..? ble mye rot dette her. må understreke at min samboer aldri har gjort noe for å såre meg, alt handler om denne xn som knuste hjertet mitt...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #2 Skrevet 27. juli 2011 Slik hadde jeg deg også Min x var lik din.. Min nåværende mann er aldeles ikke lik ham;) takk gud for det! Jeg måtte bare "hoppe" i det og velge å stole på ham:) tenkte at det er ikke vits å holde må en mann om han er dritt, bedre å finne det ut tidlig enn sent. Du må bare la han kose seg den kvelden så skal du se at du blir stolt av deg selv etterpå det er gøøøy å være i et forhold der man stoler på hverandre!! lykke til:)
Miss Fashionista Skrevet 27. juli 2011 #3 Skrevet 27. juli 2011 Kjære deg! Skjønner at du føler slik du gjør. Jeg har også hatt en skikkelig drittsekk til kjæreste før..en som løy, var utro osv. Du må ikke la din nåværende kjæreste få lide for det, og du sier jo selv at han du er sammen med nå er en helt annen mann enn din eks. Du lider jo også.. La han dra på festen, han kan jo "oppdatere" deg gjennom kvelden via sms foreksempel hvis du er så urolig? ALLE menn er ikke drittsekker:)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #4 Skrevet 27. juli 2011 Jeg har også en ekskjæreste som var utro etter noter, fylla eller ei.. Han pulte på den han ville. Dette sitter i, også nå nesten 10 år seinere. Jeg har hatt et par kjærester etter han. Jeg har hele tiden vært sjalu, men ikke sånn at jeg har vist det til kjæresten. Fremfor kjæresten fremstår jeg nok utrolig lite sjalu. Men hodet mitt er full av tanker og styr hver gang det er en fest, tur eller noe. Får jeg noe forklart kan jeg finne noe mistenktsomt i alt. Men jeg har ikke vist at jeg har vært sjalu, da jeg heller ikke syns det skal gå utover en som ikke har gjort meg noe vondt. Men med kjæresten jeg har nå har jeg virkelig skjerpet meg. Jeg orker ikke, å kan ikke gå å tenke på dette hver gang han gjør noe uten meg. Dette er i tillegg et avstandsforhold. Men han vil helst ha meg med da, å det er jeg veldig glad for. Men de gangene han skal ut uten meg nå så har jeg faktisk klart å slappe av. Det jeg sier til meg selv nå er at jeg kan ikke for alltid gå rundt å tenke på det som skjedde for lenge siden. Det som skjer det skjer uansett. Jeg må leve livet, ikke gå å ødelegge meg selv med slike tanker. Vil han være utro er han det uansett. Men frem til jeg evt. hadde fått noen beviser på utroskap så lever jeg i den troa på at han aldri ville gjort noe slikt mot meg. Så får jeg heller ta den støyten når den evt. kommer. Da er det han som er drittsekken, å jeg får all sympatien Man kan ikke skjerme seg for alt, dessverre. Så du må ta sjansen, stole på han, å ha det bra med deg selv. Eller velge å være alene. Sjalusi er slitsomt, for begge.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #5 Skrevet 27. juli 2011 så godt å høre!! jeg håper min mann er lik din!! hehe jeg vet dette høres utrolig latterlig ut for mange, men det er faktisk ett problem for meg. Jeg må jo bare hoppe i det, men jeg gruer meg så innmari.. jeg stoler på han, men denne djevelen på skulderen min sier som sagt at "det gjorde du men xn også".. Å han var jo en dritt mot meg.. åh, skulle ønske alle tanker bare forsvant! hehe. tusen takk for svar 21:59, godt det er/har vært flere som meg der ute... hi
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #6 Skrevet 27. juli 2011 Åh, takk!! Jeg tror jeg må sette meg ned på sofaen etter jobb på lørdag, gå inn her på barnimagen å lese disse svarene. for de gir meg en slags "trygghet" over at jeg ikke er helt gal (hehe), å som du sier (som jeg også vet innerst inne) så kan ikke min samboer straffes for en idiot av en x... Jeg vet, eller menn er ikke en drittsekk som den forje min, jeg må bare få det banket inn i hodet mitt. slitsomt å gå å uroe seg for noe som egentlig er litt tåpelig å "suttre" for.. Takk 22:00! hi
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #7 Skrevet 27. juli 2011 åh, det er som jeg skriver dette selv. bortsett fra at jeg viser det. jeg blir sur mot min samboer.. glefser osv.. også får jeg roet meg litt så "forklarer" jeg han hvorfor jeg oppførte meg så dumt. at jeg er redd osv.. jeg håper jeg kan bli like avslappet som du er nå.. men ting tar tid.. jeg tok det bruddet (xn) så hardt, å det var ett så forferdelig svik at jeg får "nesten" angst når han (sambo) skal på jobb fester osv.. men ja som du sier" vil han være utro, er han det uansett" : tror jeg må inn å lese den setningen på lørdag!! hehe du har helt rett. slitsom for oss begge, å jeg må ta sjangsen. blir jo slitsomt å leve sammen i mange år, om han alltid må ha med seg meg overalt.. haha tragkomisk, jeg ser den. Godt å se at dere forstår meg, å ikke henger meg ut som psyko (selvom den hadde vært litt fortjent. takk til deg også 22:04:)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #10 Skrevet 27. juli 2011 Skønner deg veldig godt jeg. Min ex var aldri utro mot meg, men han hadde veldig kort lunte i fylla, og skjelte meg ut for hver minste ting. Kalte meg for en hore hvis jeg snakket med noen, og sa jeg bød meg frem for alle når jeg danset vanlig med venninnene mine. Det var psykisk utmattende og til slutt orket jeg ikke mer. Nå har jeg ny samboer som er helt motsatt, men likevel henger mye av "skrekken" igjen, at jeg er "redd" for å bli skjelt ut når jeg har tatt et par øl for mye osv. Men han er jo ikke min ex, jeg har bare vanskelig for å ikke behandle han som det.. Min nåvværende kjæreste var utro mot ex-dama si, og jeg er (idiotisk nok) derfor redd han skal være det mot meg og. Jeg er 32 uker på vei og stor som et fjell... Han er flott og snill, men det er likevel en djevel på skuldra som du sier, og den vil ikke vekk!! Synes ikke du er psycho i det hele tatt jeg. Tror mange sliter med sjalusi, og deter slettes ikke moro å være usikker på seg selv og forholdet sitt. Kanskje du skal snakke med samboeren din, si at du ikke mener å være sjalu men at du likevel er det? Kanskje han kan betrygge deg litt?=)
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #11 Skrevet 28. juli 2011 Kjære deg, trøst deg med at de fleste av oss har bilder av oss selv som profilbilder vi er fornøyd med, og at det ikke nødvendigvis reflekterer oss slik vi er til vanlig. hvorfor kan ikke du være med?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #12 Skrevet 28. juli 2011 Hehe veldig sant det da:o) jeg skal jobbe til midnatt. Festen er ett stykke unna så liten vits å reise når jeg ikke får vært med på feiringen uansett..
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #14 Skrevet 28. juli 2011 JEG skjønner deg så innmari godt! Det er virkelig ikke lett å gi slipp på de tankene.Jeg hadde følt det akkuratt slik du gjør, å jeg gjør jo det bare på en litt annen måte.. Det samme føler jeg, det er jo min X som har gjort dette, ikke min samboer. Jeg er litt bitter på meg selv også, i forhold til min x. At jeg ikke forsto hva han drev med i fylla, at jeg ikke forlot han når jeg burde det, at jeg var så naiv. Å nå "leter" jeg etter tegn hos min samboer, på at han lurer meg, at han driver med det samme... selvom jeg ikke kan finne noe som helst.. hehe. heldigvis er han på fylla ca annenhver mnd så det er ikke så ofte jeg trenger å forholde meg til djevelen på skulderen:o) nei jeg vet ikke jeg. føler ikke det er så mange rundt meg som sliter med sjalusi. men de sier kanskje ingenting, det gjør jo ikke jeg heller annet enn til sambo. sa det til han her om dagen, at jeg ikke likte at han skulle dra, å at det ikke hadde noe med han å gjøre med xn. han sa han forsto og at han aldri kom til å gjøre noe slik:o) jeg må bare lære meg å stole på det:o) det er der det ligger... hi
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #15 Skrevet 28. juli 2011 00.01 igjen her Ja jeg er også litt bitter på meg selv. At alle andre advarte meg, sa jeg mistet meg selv, og prøvde å hjelpe meg, enset jeg ikke. Jeg var bestemt på å fikse forholdet, men da han ikke ble med i terpapi, innså jeg at jeg måtte dra. Min nåværende kjæreste er heller ikke mye ute, men jeg er likevel sjalu. Nå er jeg til og med sjalu for at HAN kan drikke og ikke JEG, siden jeg er gravid. Helt latterlig, men sånn er det. Tror alle føler slik, at det ikke er "noen andre" som er sjalu, men sannheten er at majoriteten er det, bare folk er forskjellige og har ulike ting å være sjalu for. Jeg er sjalu på kjærestens fortid (!?) og slike ting. Mens en venninne klarer fint at mannen roter med andre - så lenge han ikke har det moro med dem. Om du skjønner. At han ikke ler mer av andres vitser, rett og slett koser seg mer i andres selskap. For meg og mitt syn er jo det heelt på jordet, men igjen - folk er forskjellige. Tror nok mange flere enn vi tror tenker det samme som oss
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2011 #16 Skrevet 28. juli 2011 Ikke tenkt på det. Jeg vet det er vanskelig, men du blir gal om du tenker slike ting... Samboeren din kommer IKKE til å være utro mot deg, det er DU som må jobbe med deg selv..for uansett hvilken mann du blir sammen med så kommer du fremdeles til å være sjalu, du må jobbe med deg selv som sagt... Husk at det er stygt gjort mot deg å la samboeren din lide for noe din X gjorde!! På en måte har jo din X makten over deg enda, og det vil du vel ikke!!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå