Gå til innhold

Bleieutslett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en frøken som blir så veldig sår nedentil. Vanligvis bruker vi Inotyol men det virker ikke lengre, heller ikke vanlig sinksalver. Nå bruker vi bare potetmel og de verste nettene bruker vi en salve fra legen som bedøver.

Hva bruker dere som lindrer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn har aldri hatt bleieutslett. Jeg har vært veldig obs på å ikke bruke såpe (bare medisinsk grønnsåpe ved bæsjebleier) og har alltid luftet stumpen så sant det lot seg gjøre.

Man kan nesten smøre med div salver i det uendelige uten at det hjelper. Det beste er å passe på at sårhet ikke kommer i første omgang.

Hva med noen dager uten bleie? Sårhet må jo få lov til å tørke og gro. Ikke så lett når man smører på tykke salver.

Siste tips er aloe vera gelè!

Skrevet

Bruker hverken såpe eller våtservietter.

Prøver å la henne gå uten bleie men hun skvetter her og der og synes selv det er ubehagelig, he he. Ikke bare bare når de er bestemte i tillegg.

Skrevet

Forsøk Krystallfiolett. Kjøpes på apotek.

PS! Vær forsiktig når du smører/pensler på, det setter flekker som er umulig å få bort.

Skrevet

Krystallfiolett er fantastisk:-D

Jeg smører det på med bomuldspads og har engangshansker på.Har ikke sølt en dråpe;-)

Min yngste tåler heller ikke våtservietter etter mye såpe på stumpen. Bare vann på kluten når jeg vasker henne ved bleieskift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...