Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 Hei Jeg vet at man kan velge mellom 46 og 52 ukers permisjon, da med 80 eller 100% lønn. Mitt spørsmål er; vi har valgt 100% lønn eg dermed 46 uker permisjon. Er det da slik at mor og far må dele disse ukene mellom seg? Det er ikke slik at mor tar 46 uker, og far 12 uker etter det? Det gikk plutselig opp for meg at i så fall blir lillejenta mi bare 7 mnd når jeg må starte i arbeid igjen... huff, gruer meg allerede
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2011 #2 Skrevet 27. juli 2011 Et lite tips : når man søker på en stønad gjør man veldig lurt i å LESE nøye gjennom hva man faktisk søker på.. All denne informasjonen står i søknadspapirene - og ja - av de 47 ukene skal mor ha 9 uker (3 uker før termin - føder man før termin mister man resterende av disse ukene) og pappaen skal ha 12 uker.. Dvs at du kan maksimalt få 35 uker permisjon og babyen er da rundt 7 mnd når du er ferdig med permisjonen... Husk at du kan utsette permisjonen med å bruke ferie..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå