Gå til innhold

Gjemmer DU penger for din bedre halvdel?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på Dr.Phil nå og lurer på om det er noen her som gjemmer unna penger for samboer/mannen sin?:) Og hvor mye er det snakk om isåfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er for dumt. Her kommer alt inn på kontoer vi begge har tilganger til.

Om jeg ønsker å spare penger så gjør jeg det, det samme gjelder han.

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Han vet hvor mye jeg sparer i fond hver mnd. Vi er gifte og har felles økonomi.

Skrevet

Nei, vi har begge tilgang til hverandres nettbank. Syns fellesøkonomi er en veldig lur ting i et forhold, MEN, vi har hver vår sparekonto som er våre egne penger i tillegg til en felles sparekonto.

Det er godt å ha egne penger også, så kan man kjøpe seg en bukse eller noe uten å si ifra ;)

Men jeg vet at min bestemor gjemmer unna regninger fra et lån hun har for bestefar. Forståelig nok, han er litt "streng"..

Skrevet

Har ikke behov for å gjemme noe. Spare gjør vi felles. Bukser kjøper jeg uten å ha min egen sparekonto, men vi har hver vår brukskonto.

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Jeg har noen så sedler som jeg har gjemt unna i huset. Han vet om dette, men ikke hvor de er gjemt. Han har ikke spurt heller. Disse pengene er nødreserver til mat, hvis lommeboka f.eks. skal bli stjelt eller noe.

Skrevet

Kun viss det er for å kjøpe surprisetur o.l.

Ellers har jeg lite oversikt på hva han har, og han lite hva jeg har...

Skrevet

Ville ikke falt meg inn!

Skrevet

ja det gjør jeg. Men det er bare fordi at min mann ikke klarer å styre penger rett å slett. da vi ble sammen hadde han masse inkasso ol. han liker å bruke for mye penger . vi har heller ikke felles konto, å det er ikke mitt valg,men hans.

Jeg har ca 70 000 som mannen ikke vet om.

Han har ikke kjøpt noe i leiligheten heller, ennå han tjener ca 500 000 i året. men de forsvinner før jeg veit oret av det,uten at han har bidratt med ting i hjemmet.

Skrevet

Det høres ut som du heller burde ha gjemt nøkkelen hans på en lur plass, bedt ham gå med søppelet og låst døren...

Skrevet

Nei, her har vi tilgang på alle kontoer begge to.

Men jeg har noen tusen i sparebøssa mi da, bursdagspenger jeg ikke har brukt o.l. Mannen vet ikke akkurat hva som er der, men vet at jeg har noen penger på lur der om jeg plutselig skulle få et akutt behov for å kjøpe meg noe ;)

Skrevet

Ja det gjør jeg. Vi har felles spare og regningskonto, i tillegg har jeg en sparekonto som er min. Er ikke mye der nå. 15 lapper tror jeg. Han tjener mye mer enn meg og hvis det skal bli et brudd trenger jeg noen kroner for å leie noe til vi får solgt her.

Skrevet

Nei - hvorfor i all verden skulle jeg det?

Skrevet

Ja... Hehe, men det er til vår 10 års bryllupsdag, skal nemlig ta han med meg til Maldivene!:) var der på bryllupsreise og det var såååå fantastisk!!:) så jeg har 8 år på meg, men tenker at jeg spør han når den tid kommer om vi skal bruke pengene på reisen eller noe annet:) da føler jeg meg ikke stygg, dessuten er det pengene som jeg får til "ukelønn" jeg sparer.. Ikke fra felles kontoene

Er det frekt?:(

Skrevet

Det er vel ikke frekt? Jeg lurer mer på hvem du får ukelønn av...pappa?

Skrevet

jepp, vil kanskje ikke si at jeg lurer det unna... men vi har hver vår konto, men deler på utgifter.

Jeg har vel ca 250.000 som han kanskje ikke vet om.

Skrevet

Nei, av min mann.. Fordi jeg har gitt han ansvaret for alt som har med nettbanken å gjøre, så han seter over penger til meg:) men det er jo min lønn da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...