Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #1 Skrevet 26. juli 2011 Flere som har hatt det slik? Går det over? Har lagt på meg flerfoldige kilo allerede, er redd for å bli en ballong etterhvert..
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #2 Skrevet 26. juli 2011 Tror jeg spiste ca hvert tiende minutt. Hadde det sånn i begge svangerskapene. Tror det ga seg rundt uke 11-13.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #3 Skrevet 26. juli 2011 Hvis du får panikk av vekta, så slutt å vei deg. Det viktigste nå er at du klarer å få i deg næring og væske og hvis det som skal til for at du skal klare det er å spise hele tiden, så gjør du det. Jeg har vært veldig dårlig i begge mine svangerskap og når kvalmen har vært verst, så har ingenting hjulpet, men i peridene før og etter har jeg spist omtrent hele tiden for å komme meg gjennom dagen litt mindre kvalm. Jeg har ikke orket å bekymre meg over hva jeg spiser, jeg har spist det jeg har hatt lyst på, uavhengig av om det har vært sunt eller ikke. I perioder i første svangerskap spiste jeg feks nesten bare loff med syltetøy på... Ikke veldig sunt, men veldig mye bedre enn ingenting og når jeg spiste det klarte jeg å få i meg nok væske i tillegg og det er jo veldig viktig. Mye vekt i begynnelsen trenger ikke å bety mye vekt rett før (og etter) fødselen, men uansett så trenger du ikke å bekymre deg for den nå mens du er uvel. Det er mye verre om du begynner å gå ned i vekt fordi du ikke får i deg noe mat (selvom det går bra for barnet om det skjer også).
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #4 Skrevet 26. juli 2011 Hadde det sånn fra uke 4 og ut svangerskapet. Det ble en del kg ekstra, men det kan man jo fikse med en slankekur når ammingen er over. Pass på at du ikke blir passiv (rør deg jevnlig) slik at du ikke får en blodpropp på kjøpet. Mange blir bedre i uke 12-16
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #5 Skrevet 26. juli 2011 Hadde det sånn i hele første svangerskap. Er nå i uke 23 med nr 2, er bedre, men må fremdeles småspise en del for å ikke kaste opp. Med nr en kastet jeg opp flere ganger om dagen frem til fødselen, men la likevel på meg nesten 20 kg pga all småspisingen som måtte til
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #6 Skrevet 26. juli 2011 Jeg hadde det sånn. Når uvelheten ga seg fikk jeg en enorm matlyst. La på meg 30 kg, hadde null kontroll. Ville bedt legen eller jordmoren om råd, evt henvisning til ernæringsfysiolog. Kanskje du kan få noen tips der.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #7 Skrevet 26. juli 2011 hadde det sånn jeg og.. gått opp 4-5 kilo allerede.. er i uke 18 .. men nå er energien tilbake, ihvertfall noen dager, og er ikke så uvel, så trenger ikke spise så mye lengre og har såvidt kommet i gang med litt trening igjen.. så det går over, ikke tenk så mye på vekta, man skal jo legge på seg når man er gravid, men prøv å beveg deg endel, så føler man seg litt bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå