Helhana Skrevet 26. juli 2011 #1 Skrevet 26. juli 2011 Er det noen som har lyst til å dele sine tanker rundt dette? Har veldig lyst til å skrive hva mine ønsker er, og tar gjerne mot tips om hva som kan være viktig å ha med
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 26. juli 2011 #2 Skrevet 26. juli 2011 Jeg tenker at de tingene man tror man kunne tenke seg, ikke alltid er de samme man ønsker når man først er der. Jeg bruker hvertfall ikke tid på å planlegge fødselen. Eneste jeg hadde "planlagt" sist var at jeg skulle føde uten epidural. Hvertfall prøve. Man vet jo aldri hvordan man reagerer på situasjonen. Denne gangen kunne jeg tenke meg å føde i vann, men kanskje er det det siste jeg vil når jeg først er i fødsel.. Så her blir det ingen ønskebrev eller planlegging. Jm kommer ofte med gode råd og da er det dumt å være for opphengt i disse ønskene.
zombie2be Skrevet 26. juli 2011 #3 Skrevet 26. juli 2011 Jeg har skrevet "mine tanker om fødsel", tar det med til jordmor på fødselssamtalen og sikkert i fødebagen også. bare skriv ned det du tenker,jeg har presisert flere plasser i det brevet at jeg ønsker veiledning fra jordmor om alt underveis..og at jeg ikke anerhva jeg går til, men greit å skrive ned evtt tidligere erfaringer,om det er noe spesielt du gruer deg for. google fødebrev,så fins det gode tips.
Ellois Skrevet 26. juli 2011 #4 Skrevet 26. juli 2011 Det er vanskelig å planlegge en fødsel, særlig i detalj, da "alt" i teorien kan skje. Men i mitt fødebrev har jeg skrevet ned noen punkter som er spesielt viktig for meg og barnefar. Som at vi ikke vil at navlesnoren skal klippes umiddelbart etter fødsel, men at Knøttet skal få de siste viktige dosene med blod. At jeg/mor vil ha barnet på brystet umiddelbart etter fødsel, FØR veiing, måling og vasking. (Og at far skal få det til brystet ved event. hastekeisersnitt.) Litt info. om mitt forhold til nåler (nåleskrekk light...) og om hvilken stilling jeg vil føde i, så langt det lar seg gjøre. Slike ting. Ellers tror jeg vi må ta det meste på sparket! :-) Lykke til med brevet ditt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå