Gå til innhold

Regelmessige sterke kynnere...


2008 og 2011 mamma

Anbefalte innlegg

Er 2.gangs gravid og i uke 30 og den siste uken har jeg hatt regelmessige, kraftige kynnere hver eneste kveld (når jeg sitter helt rolig), samt ellers på dagen hvis jeg anstrenger meg. Føler jeg går rundt med en mer eller mindre konstant hard kynnermage. De er ikke vonde, men fryktelig ubehagelige og med mye nedpress. Må lene meg bakover i sofaen og puste til de går over. Eller stanse opp litt hvis jeg får dem mens jeg går.

 

Er det noen flere som har det på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Skal visst vere slik. Er gravid med nr 3, og svaret eg fekk frå jordmor, var at det vert verre for kvart svangerskap. Livmora trener seg til fødsel. Har hatt det sidan eg vart gravid, og de vert ikkje mildere etterkvart som det nærmer seg! Er 30 veker på vei.

Er verst når eg slapper av. Må konsentrere meg om å puste, og lene meg bakover. Er visst og eit tegn på at me må ta det litt meir med ro enn til no.

 

Lukka til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 2.gangs, i uke 29. Mye plaget med kynnere siden uke 22, mange av de var ganske så ubehagelige hvor jeg måtte fokusere på å puste. Jeg gikk sånn i flere døgn å trodde jeg hadde vanlige kynnere. Livmorhalsen var påvirket, og begynte å bli relativt kort, ca 2 cm. Ble fløyet til sykehuset i full fart og fikk tabletter som stoppet disse riene/kynnerne.

Fikk komme ut etter 3 døgn, med påbud om mye hvile.

Nå kommer ikke kynnerne så ofte lengre, men nå har mensmurringen begynt. Aldri fred å få ;)

 

Mitt råd til deg er å roe ned, hvil mye. Også har jeg lært, ring en gang for mye enn for lite til føden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 29 i mitt 3 svangerskap og har hatt kynnere siden ca uke 20 har det flere ganger hver eneste dag. Jeg fikk også beskjed av legen at dette var helt normalt og at det kom oftere ved hver graviditet. Jeg syntes egentlig det er litt ubehagelig for jeg får litt vannskelig med å puste i det det kommer en kynner, er det flere som sliter litt med å puste da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...