Stolt mamma for første gang Skrevet 26. juli 2011 #1 Skrevet 26. juli 2011 Samme som på skravle... Jeg er i gang på uke 2 med snuppa sin grøttilvenning. Men hun er ikke begeistrert. Faktisk talt virker hun mindre og mindre begeistrert...har kun testet risgrøt. Fruktmos har vært helt uaktuelt, hun er veldig skeptisk. Hva slags mat har deres små likt i starten?
trekkoppfugl Skrevet 26. juli 2011 #2 Skrevet 26. juli 2011 Hei! vi har gitt mat i snart to mnd, vi begynte med grøt til kvelds, men gikk over til grønnsakspureer i stedet, for grøten likte han ikke(hipp risgrøt). han har spist gulrot, potet, brokkoli, blomkål, søtpotet og sellerirot, og forskjellige blandinger av disse. Jeg damper grønnsaker en gang i uken, og fryser i 100g porsjoner. lett som en plett! Han får sviskepure til dessert, der koker jeg og blender ca hver 4.dag, og har i kjøleskapet. sviske er det beste han vet. foreløpig er søtpotet en klar favoritt, etterfulgt av gulrot. Nå har vi begynt å gi hipp havregrøt til formiddagsmat, og da blander jeg i fruktpureer leg lager selv, av eple, pære, mango, blåbær eller bringebær. bare noen teskjeer, men han elsker det! Da blir ikke frukten så sterk, og grøten blir mer spennende. noen ganger får han litt most banan også. ellers får han litt frossen honningmelon i nettet sitt, søtt, mildt og godt. han er nesten 6mnd. lykke til! førstegangsmamma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå