Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #1 Skrevet 26. juli 2011 Føre jeg møtte samboer så spiste jeg kansje 2 max 3 ganger om dagen, spiste det jeg ville og trivdes med det og var i god form fordet. Jeg veide 60 kg pluss minus, og er 163 høy, så det var en perfekt vekt for min kropp. -Etter jeg møtte samboeren min som da er kokk i tilegg så la jeg på meg 20 kg på VELDIG kort tid. Jeg vet dette er fordet at jeg begynte å spise regelmessig og faktisk sunnere. Hvorfor !? Nå sliter jeg helt ekstremt med å få de av meg igjen ! Hva tror dere hadde skjedd hvis jeg gikk tilbake til det gamle kostholdet mitt nå? ville jeg gått ned igjen? Jeg har levd på streng lavkarbo, shakes , trent masse hver dag ( jogget i skogen hver dag, og løpt 3d mølle osv. Jeg er utslitt og lei meg. Har bestilt meg lege time for å sjekke blodsukker og stoffskifte, for det er problemer med det i familien. Er det noen andre som har noen småtips å komme med som kan hjelpe meg ? Jeg er ganske fornøyd med kroppen min enda, men skulle så gjerne ha strammet opp og fått vekk ett par cm, jeg er fortsatt "slank" og har mye muskler som også veier. Har foresten ett barn på 8 mnd nå, men svangerskapet gjorde ikke noen spesielle forandringer med fasongen min osv. Den gikk tilbake til normalt med en gang. Takk for at du gadd å lese. Setter sTOR pris på svar
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #2 Skrevet 26. juli 2011 Regelmessig måltid er IKKE grunn til opp i vekt,- og selv om maten er så sunn som bare det så vil en viss mengde likevel gi vektøkning,- så lenge det erm er kcal inn en ut.. Jeg synes det høres ut som om du har begynt for hardt..Du har gitt kroppen et sjokk, med dramatisk endring av kost og trening så den har nok satt seg rett i "forsvarsposisjon" og jobber på spreng for å holde på fettet så lenge som mulig.. Lavkarbo og shakes er uansett en quick-fix,- og fakta er at ikke alle FÅR noe effekt av lavkarbo. Jeg blir lat, får vondt imagen, halsbrann og går kvalm ( prøve i litt over ei måned), og kommer ALDRI til og prøve det igjen....Det virker somjeg TRENGER karbohydrater, helst fra grove kornsorter, frukt og grønt for og fungere normalt. Og i MYE større mengder enn en lavkarbolivvstil tillater.. Og jogge 2 mil på egg og bacon er ikke lett...Ikke etter ei måned engang,s elv om jeg LETT jogget det FØR jeg prøvde lavkarbo..Jeg gikk IKKE på det for å gå ned i vekt, men fordi "Mange" idrettsfolk mente det var løsningen for bedre resultat...SÅ feil kan man ta... Tenk livsstilsendring, tren ikke oftere enn at du føler det er noe du kan leve med resten av livet..Lag det mat og måltidsrutiner i HVERDAGEN du føler du kan leve med resten av livet..Ta ting litt etter litt.....Og kroppen blir "lurt" ned i vekt og du oppnår en naturlig vektnedgang da kroppen finner balansevekta i forhold til den mat inn og aktivitet du har...Jeg brukte 3 år på 17 kilo, men de har holdr seg vekk i 7 år..SÅ absolutt verdt og ta seg tid. Jeg har ikke SLANKET de bort, jeg bare la om livsstilen, litt etter litt, til jeg hadde en livsstil som tilsier min nåværende vekt..Den gir rom for normalt mat, utskeielser og myekos, men krever også at jeg sier nei til godsaker nå og da og at jeg trener når jeg skal!)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #3 Skrevet 26. juli 2011 Uansett hva du beskriver at du gjør: Det som blir inntatt av kalorier må forbrennes! Det betyr at jo fler kalorier du spiser jo mer går du opp i vekt, eller du må trene bort. Jeg anbefaler absolutt et normalt sunt norsk kosthold. Med den høyden du har så vil jeg anta at forskjellen på en svært trent kropp og en utrent kropp er ca 6 kg i muskler (ut i fra egen erfaring)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #4 Skrevet 26. juli 2011 For ett herlig svar ! Tusentusen takk! Ja, etter å ha klart å "fån av meg 3 kg" med shakes så gikk jeg opp alle de pluss en halv kg til på en helg der jeg egentlig bare spiste helt normalt. Så det er rimelig slitsomt. HI
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #5 Skrevet 26. juli 2011 Det jo nettop det jeg sier at jeg gjør. Jeg burde etter boka egentlig ha gått ned masse nå i det siste. Men velger å høre på det første svaret her. Frem til jeg får snakket med legen min å sjekket blodsukker og stoffskifte.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #6 Skrevet 26. juli 2011 Hvis du før spiste 2 normale måltider i døgnet, og nå spiser 4 normale måltider i døgnet har du jo doblet antall kalorier i døgnet? Klart du går opp i vekt da! Det høres ut som du sliter veldig på kroppen din, den ene kuren etter den andre, hard trening som du sliter med å gjennomføre men ikke gir deg noen glede? Negativt stress får kroppen til å gå på sparebluss, forbrenningen blir lavere og den tviholder på kaloriene. Det er enkel regnskap dette, du må spise mindre enn du forbrenner. Men fakta er at vi ikke har helt lik forbrenning alle sammen, og forbrenningen forandrer seg også gjennom livet. Det at du har fått barn og blitt eldre er forandringer nok til at du kanskje trenger færre kalorier enn før, samtidig som negativ stress også påvirker stoffskiftet ditt. Du må senke skuldrene, finne treningsformer som gir deg glede og energi, spise sunn mat 4 ganger om dagen i passelige porsjoner. Det med porsjonsstørrelse er veldig viktig. Du trenger ikke tre porsjoner med middag, bare en...
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #7 Skrevet 26. juli 2011 Gjorde nettop det du sa nederst i 4 mnd jeg uten hell. Spiste ca 1200 kcal om dagen pluss at jeg trente og jeg er en veldig aktiv person. Men etter 4 mnd uten å gå ned ett gram så gikk jeg over til litt strenge dietter, også strengere og strengere. Men på shakes gikk jeg ned 3 kg den første uka. Og så stoppet det, og da jeg skulle unne meg litt (noe som ikke var annet enn en helg med normalt mat) så spratt jeg opp med en gang. HI
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #8 Skrevet 26. juli 2011 Lavkarbo funker vel bare hvis det gjennomføres skikkelig. Hvis du blander det med andre kurer blir du feit... Hva med å prøve å gå tilbake til de vanene du hadde før?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #9 Skrevet 26. juli 2011 Skal prøve og se hva som skjer. Og jeg har da aldri blandet lavkarbo med noe som helst. Jeg har prøvd steg for steg jeg nå. Vet ikke helt hvor du har fra at jeg blander men.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå