Miona Skrevet 26. juli 2011 #1 Skrevet 26. juli 2011 Gutten min er 3 mnd og fram til nå har jeg tenkt at rutinene får bare flyte, og at jeg vil jobbe mer for faste rutiner når han er 3 mnd. Så her er vi.. Han legges rundt kl 21.00 og sovner som oftest av seg selv. Noen få ganger har han sovet til 04.00, fått mat og sovet videre i sin seng. Men de siste ukene har han våknet mye, noen ganger fra 00.30, fått mat og våknet annenhver time utover natten.. Han roer seg ikke i senga si, må stå og holde smokken lenge.. Ender nesten alltid med at jeg tar han opp i min seng, da sovner han mye raskere og roer seg fint. Men da blir jeg liggende og amme i halvsøvne nesten hele natten, glemmer alt av tidspunkt for mat for jeg blir så trøtt.. Er liksom så enkelt å gi pupp, og jeg har lett for å velge enkleste utvei fremfor å bære og bysse på natta.. Han er en usedvanelig våken baby, må tvinges i søvn på dagtid også. Har ingen mulighet for å ta igjen tapt søvn på dagtid, da han er avhengig av å bli bært for å sove, så går rundt med han i sjal/sele hele dagen. Har virkelig prøvd vogn/vugge, men er ikke aktuelt å la han skrike seg i søvn, for han protesterer vilt. (han er frisk og blid ellers, og legger fint på seg.) Hvordan skal jeg få han til å sove i egen seng natta gjennom?
Gjest Madolyn Skrevet 26. juli 2011 #2 Skrevet 26. juli 2011 Jeg har også en 3 mnd gml gutt som er svært urolig på etternatta fra ca kl 03 og utover (han sovner ca kl 20-20:30 og våkner som regel 1-2 ggr for amming før dette). Løsninga her er at vi har fjerna den ene sida på sprinkelsenga og stripsa den fast til dobbeltsenga. Da kan jeg ligge ved siden av gutten og ha armen eller hånda på ham selv om vi begge sover, så slipper jeg samsoving (for da sover jeg dårlig).
Ane Elise Skrevet 26. juli 2011 #3 Skrevet 26. juli 2011 Ikke godt å si, kanskje han er rett og slett er sulten i ett om natta, derfor han sover så urolig?! Min sønn er nå 8,5 mnd gammel, og ammes fortsatt. Da han var i den "alderen" der så sleit jeg også å få han til å sove hele natta gjennom siden han var så vant med å få pupp hver 1,5t. Han slukte mm rått. Selv om det innholdet mye fett prosent (med tanke på hvor mye han la på seg og strekt seg i forhold til baby i samma alderen), var han konstant sulten og må ha påfyll hver 1,5t. Da jeg endelig innførte fast føde, grøtmåltid ble det en stor forbedring! Endelig sovnet han mye bedre om natta og i sin egen seng hele natta gjennom. Det var utrolig deilig! Kanskje du skal prøve å gi han mme itillegg til mm og?! Lykke til
Miona Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2011 Takk for råd:) Skal jammen se om ikke ene siden på senga kan taes ned. Jo, han virker sulten. Legger godt på seg, og tar dessverre ikke flaske. Hadde han gjort det skulle far fått tatt nattevakt noen ganger, hadde vært fantastisk. Gleder meg og teller ned dagene til vi kan begynne med grøt!!
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 27. juli 2011 #5 Skrevet 27. juli 2011 Vår gutt begynte å våkne oftere om natta i den alderen. Trur det var en lang økeperiode kombinert med at han sov mye lettere. Hadde sovet natta igjennom (8-9 timer) ved 2 mnd, men det ble det slutt på. Vi begynte å prøve grøt ved 3,5 mnd, men han begynte å sove bedre før vi var oppe i porsjonsstørrelser som kan ha hatt noe å si. Vi byttet fra krybbe på vårt rom til sprinkelseng på eget rom ved ca 4 mnd og det hjalp på alles søvn. Han er nå 5,5 mnd og sover typisk kl 20-04 og så 2-3 timer til i vår seng etter amming. Av og til er han så våken kl 4 at alternativet ville vært å stå opp med ham da.
Gjest Madolyn Skrevet 27. juli 2011 #6 Skrevet 27. juli 2011 Enkelte netter må jeg ta gutten over fra sprinkelsenga og til brystet uansett da; fordi han er dessverre PLING våken kl 0445 ganske ofte... Så da ligger han og sutter og koser seg en time-halvannen før mamsen orker tanken på å stå opp.. hehe... Men jeg merker at gutten ofte sover en drøy time lengre, om han får mme istedenfor mm, før han skal sove.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå