Gå til innhold

Råd ang. bleieslutt om natten....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en jente på 3,5 år. Hun sluttet med bleier på dagen for 1 år siden.

Så har vi liksom ventet på at nattbleiene skulle bli tørrere og tørrere etterhvert. Det ble de aldri.

Og for noen uker siden, sa hun en kveld: "mamma, jeg er jo stor. Jeg vil IKKE sove med bleie"

Så jeg tenkte at vi kunne prøve! Har fått råd om å ta henne på do en gang før vi legger oss. Og det har vi gjort, men det holdt ikke. Så jeg tar henne på do når vi legger oss også en gang til i løpet av natten.

Noen netter går dette greit, andre netter ikke.

I går da jeg skulle ta henne på do kl 23.00 hadde hun tisset i senga, jeg tenkte da at jeg skulle ta henne på do ca 03.00. Kl 00.00 ropte hun og hadde tisset i senga igjen. Da jeg skulle ta henne på do kl 03.00 hadde hun IGJEN tisset i senga. 3 GANGER på en natt.... det er jo ganske slitsomt!

Hva gjør vi nå?

Noen som kan gi oss noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Storebror her i huset var sånn som du beskriver. Han tisset ofte, mye og sov i det gjerne også.. Han sov så tungt at han ikke merket at han tisset i senga... Og dette varte i flere mnd og så var han tørr... så fikk han "tilbakefall" der han tisset i senga igjen hver natt i en uke el noe, før han igjen var tørr lenge..

Greia er å ikke gi opp. Hun kommer til å bli tørr, men noen trenger mer "trening" pass på å ikke gi henne så mnye drikke på kvelden, fortsett å ta henne på do før hun og dere legger seg og kanskje en gang om natta... så går dere gradvis vekk fra natta og når dere legger dere.

Skrevet

Hadde tatt på henne bleie. Gutten min er 5,5 år og har vert tørr på dagen siden han var rundt 3 år. Er først nå han er tørr på natten...

Søsteren som blir 3 år i slutten av september er nettopp blitt tørr om natten.

Er stor forskjell på barn. Noen sover så tungt at de ikke har sjans å våkne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...