Gå til innhold

Hva griller dere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pleier dere å grille, og hva har dere til tilbehør ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forkjellig fra gang til gang. noen ganger bar pølser og brød ,sprø løk og ketchup samt rekesalat...

andre ganger mer stæsj som hamburgere, koteletter,laksekotelletter, fisk, kyllingfilet, grønnsaker osv med tilbehør som saltat, potetsalat,rekesalat osv

Skrevet

Vi griller ofte flintsteik, marinert svinekjøtt, kyllingspyd, maiskolber osv.

Pleier som oftest å ha potetsalat og en god salat til, men noen ganger kliner jeg til med litt aioli og et godt brød, noen avokadoer, tomatsalat, e.l.

Skrevet

Vi griller flere ganger i uka hele året så vi griller det meste...

Fisk (fileter, hel fisk i folie, skiver osv)

Svinefilet (gjerne hel)

Koteletter

Kyllingfileter (marinerte eller med krydder, noen ganger lager jeg kyllingspyd med en god marinade)

Biff

Vanlig grillmat som flintsteik eller grillskiver.

Har det tilbehøret som passer til. Forrige dagen helstekte vi en laks i folie på grillen, da hadde vi poteter grønnsaker og sandefjordsmør til.

I dag skal vi feire bursdag så da blir det pølser, lompe, brød og løk.

Noen ganger har vi bakte poteter, noen ganger har vi poteter på grillen, noen ganger lager vi ris, eller ovnsbakte poteter, fløtegratinerte poteter, pommes frites osv osv.

Har ofte salat, men putter også en del grønnsaker på grillen.

Skrevet

Hva vi griller varierer alt fra pølser, burger, til fisk, biff, kylling osv.

Når det gjelder tilbehør så varierer dette med hvor avansert og tidsaspektet vi har.

Men, jeg er ikke noe glad i vanlig potetsalat. Så derfor ender jeg ofte opp med å lage en gresk potetsalat med poteter, rødløk, gressløk, olje og hvitvinseddik. Et annet potetalternativ er å kutte poteter i båter i en form sammen med krydder og olje som vi har på grillen.

Av andre grønsaker så baker vi sopp i en form med olje, balsamico eddik og salt. Eller vi kan fylle en form med div grønsaker med olje og godt krydder som vi og har på grillen.

Ellers så har vi som regel en vanlig salat til. Ris eller pasta hvis vi er lat og ikke orker å begynne med poteter.

Men, på de slappeste dagene er det kun pølser med lompe, sprøløk og ketchup.

Du får ha lykke til med grillingen og ha en fortsatt fin dag.

Skrevet

Minst mulig ;-)

Jeg har ikke særlig sans for grilling, men det har desverre mannen så det blir jo noen ganger om sommeren. Da er det han som står for maten. Han serverer gjerne flintstek, grillribbe eller pølser.

Skrevet

Går det an å ikke ha sansen for grilling? Det er jo mye sunnere å lage maten der enn i stekepanna, og tilbehøret kan jo varieres i det uendelige...

I dag skal vi grille en hel indrefilet, tilbehør blir fløtegratinerte poteter, en god saus, stekte grønnsaker (løk, sopp, paprika, squasj og minimais) pluss en blandet salat.

Deilig!

Grillet fisk er også kjempegodt...

Skrevet

Synes det er nedtur og grille om det er bare oss og barna. FOr er vandt til og grille MASSE forskjellig,- og det blir så "pinglete" med en kotelett på hver også ei pølse på barna, litt salat, potet ol...

VI er som regel MINST 4 voksen og 4 barn,- helt 6 voksne,- og barn,- og da grilles det:

Kyllingfileter, laks, grillspyd, grønnsaker, sommerkoteletter, pølser, maiskolber, hamburgere,- med pølsebrød, lomper, hamburgerbrød, foccacia, grønn salat, potetsalsat, tomatsalat/gresk salat,kokte ELLER stekte poteter, ketchup, senep, 2-3 typer dressing som tilbehør..

Ja, vi fråtser, men når vi en mange, så lager vi ikke nok av alt til alle,- for å si det sånn:o) Koselig og godt, og vi sitter LENGE og koser oss, enten det regner eller er sol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...