Gå til innhold

Hva om babyen min ikke er frisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det trenger ikke å være noe, men ultralyden viste forstørret nakkefold. Sitter med et hav med undersøkelser foran meg og jeg drukner rett å slett. Griner nesten hele tiden og det er vell den underbevisste følelsen av skrekk som ligger å tygger på meg. Sitter å venter på at sykehuset skal ringe meg sånn at jeg kan komme inn for blodprøver.

Føler nesten for å skaffe en blogg å skrible i, men med tanke på alle moralske punkter jeg selv føler kan dukke opp så akter jeg å ikke gjøre noe. Jeg elsker denne babyen allerede og går inn i 2 trimester neste fredag. Men aldri før har jeg distanser meg så mye fra det som har skjedd meg som nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror din reaksjon er normal på en slik beskjed, og dersom dere skulle få et barn med Downs, så er det viktig at dere får lov, og tillater dere, å gå igjennom en sorgprosess. Alle ønsker seg et friskt barn, og jeg tror alle som er gravide tenker på dette og er bekymret for barnets helse.

Dere får nå tilbud som skal avklare dette for dere. Forsøk å se på det som en positiv ting! De har vært borti dette mange ganger og kan gi dere råd og støtte på veien.

Lykke til!!

Skrevet

Jeg ser på det som svært positivt all oppfølgingen vi får. Det trygger veldig. Vet du, denne uka skulle jeg rope ut at jeg var gravid til flere av familiemedlemmene istede er det bare dystert. Men håper at om 2uker når alle svarene er klare at jeg heller vil føle glede enn sorg. Og jeg vet jeg vil be om at sykehuset som tar fostervannsprøvene osv skal ta prøver hvis jeg n dag blir gravid etter dette også. Jeg vil ha full oppfølging på alt fra nå av. Men mest av alt håper jeg det ikke er noe galt. At nakkefolden bare var stor men at om en uke er den gått ned til "normalen". Men blir fortsatt å be om fostervannsprøve for å være helt sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...