Gå til innhold

Hurra, vellykket snuforsøk fra tverrleie til hodeleie! Nå er det redebygging og foreberedelser til drømmefødsel. :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er vi klare for drømmefødselen! Hadde lagt bort alle planer om en naturlig fødsel i badekar slik som sist, og var klar for å booke keisersnitt for babyen som har ligget i seteleie og tverrleie de siste månedene. Men en erfaren lege ga henne et ekstra lite dytt for å finne riktig retning ut, og nå tre uker før termin gleder jeg meg masse til fødselen! :)

 

Med god hjelp fra mannen har jeg brukt de siste ukene på å vaske babyklær, handle inn ammestol, vugge, sprinkelseng og ting til fødebagen. Storesøster tror fortsatt at det er to stykker inni magen: babyen OG lillesøster. Kanskje hun blir skuffet over at det bare er èn, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå:) Har du vert å snudd babyen?

Hvordan fåregikk det igrunn?

Var det vondt?

Min baby ligger i seteleie, er i uke 35+2 i dag..

De på sykehuset sier at her i Ålesund bruker de å kalle inn til time med lege å prøve å snu i uke 36.. Gruer meg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke planlagt å prøve snuing, hadde ikke lyst på snuforsøk. Men så var vi på sykehus for å booke keisersnittet, og legen ville bekrefte leiet med ultralyd. Hun lå da helt på tvers. Han spurte ikke eller sa ifra, bare småpratet mens han gjorde ul. Plutselig tok ha noen grep og dyttet på magen, Jeg skjønte ikke hva som skjedde før han var ferdig, etter 10 sek sa han at hodet lå ned. Det var ikke vondt eller ubehagelig. Men hun hadde tydeligvis forsøkt å snu mye selv, uten å komme lenger enn tverrleie, så det var minimalt som skulle til for å snu henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lå hun nok nesten riktig da.

For ved vendingsforsøk skal operasjonsavdelingen være i beredskap. Du får lagt inn venflon før de forsøker vending.

Dette fordi det er fare for morkakeløsnng og avklemming av navlestrengen.

 

Jeg hadde nok aldri gått med på vending...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bra at babyen snudde seg da:)

har fått time på sykehuset i uke 37 med en lege som skal vurdere om han skal prøve å snu babyen... gruer meg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...