Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #1 Skrevet 25. juli 2011 heller velge å være med en nær venn som har mistet sin far altfor tidlig, enn å vise min medfølelse for de døde og pårørende av terrorangrepet ved å gå i fakkeltog/minnestund? Diskusjon med en venninne her som synes at jeg så egosentrisk på det.... Jeg mener at denne terror handlingen av en "høyre ekstremist" viser bare at det er fremmedfrykten vi burde frykte, ikke islam! counterjihad du liksom! Nok engang har dr. martin sagt det best; "Returning violence for violence multiplies violence, adding deeper darkness to a night already devoid of stars. Darkness cannot drive out darkness: only light can do that. Hate cannot drive out hate: only love can do that." Jeg viser min kjærlighet ved å stille opp for en nær meg, det betyr mest for meg nå!
Soon to be mum Skrevet 25. juli 2011 #2 Skrevet 25. juli 2011 Nei, det er ikke kynisk å ønske å være en støtte for sin venn. Det er ingen oppmøteplikt i verken minnestunder eller fakkeltog. Det at man ikke møter opp på slike arrangementer betyr ikke at man ikke bryr seg heller. Jeg synes det er fint at du stiller opp for din venn, det gjør ekte venner.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #3 Skrevet 25. juli 2011 Jeg syns du velger rett, fordi at for din venn så er hans/hennes sorg den dypeste nå, og trangen til å ha støtte er der størst i ditt liv og i din venns liv. Her har også vært fakkeltog i dag, men jeg har ikke gått. Jeg ser på nyhetene, og tenker på de unge og alle etterlatte. Ser ikke hvorfor jeg skal måtte vise det mer utad, selv om jeg syns det er fint å se alle som viser sin medfølelse ved markeringer.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #4 Skrevet 26. juli 2011 Jeg gikk i fakkeltog igår. Og gikk forbi en bensinstasjon, det stod en mann og fylte bensin. Hadde jeg hvert han, hadde jeg hvert litt flau..
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #5 Skrevet 26. juli 2011 ... fortsett med det, du er dypere enn din vennine...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå