Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #1 Skrevet 25. juli 2011 Til dere som sprer det Norske flagget på profilen,det er dette gjerningsmannen er ute etter,nasjonalisme i praksis.Jeg er glad i det Norske flagget,men på en dag som dette er det usmakelig å slenge med flagget med mindre det er på halv stang... Dette er direkte avskrift fra ett offer,nå må dere se dette folkens..Fjern flagget og vis respekt
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #2 Skrevet 25. juli 2011 Fjernet det på lørdag, da det av en eller annen grunn ikke føltes riktig. Forferdelig at denne mannen har "skitnet til" det norske flagget.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #3 Skrevet 25. juli 2011 Man bør også være forsiktig med hvilke støttegrupper man melder seg inn i, og følge med på den jevnlig. Det har vært flere tilfeler av at gruppene har blitt endret til støtte for ABB.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #4 Skrevet 25. juli 2011 Da synes jeg man har misforstått hva det norske flagget står for. En mann skal ikke få ødelegge det mange av våre besteforeldre og oldeforeldre måtte kjempe for med sitt eget liv!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #5 Skrevet 25. juli 2011 Har ikke flagget selv, men er det et tidspunkt for å ta tilbake flagget og for å vise at flagget er vårt og er for alle så er det nå. Nasjonalistene eier ikke flagget og det må de ALDRI få lov til!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #6 Skrevet 25. juli 2011 Jeg har ikke valgt å ha et flagg nettopp av disse grundene.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #8 Skrevet 25. juli 2011 Ser på flagget som et symbol på samhold jeg da.
✿Hildegirl er hjemmemamma✿ Skrevet 25. juli 2011 #9 Skrevet 25. juli 2011 Jeg følte fra starten av at det ble feil. Andre må gjøre som de vil, men jeg synes det blir feil om ikke flagget i det minste er på halv stang. Enkelte av de med "pic-badge" på bildet, eller hva det nå heter, som melder seg inn i alle grupper og events, minner meg mer om noen som vil være med på et kjedebrev enn mennesker som oppriktig mener noe med det. Ikke alle, men noen av dem. Jeg har valgt å takke ja til to events. Lystenning og stillheten. Grupper holder jeg meg unna av samme grunn som nevnt her tidligere, potensiell navneendring. Jeg gikk ikke i fakkeltog heller, fordi jeg bor langt unna og har babyen og tenke på. Tenker alle mine venner likevel vet hvor jeg står, selv om jeg ikke er oversynlig med på det hele på facebook.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #10 Skrevet 25. juli 2011 Jeg er mer opprørt av at folk syr flagget på rompa til russedressen, eller går i bikini med mønsteret til det norske flagget. Eller krenker flagget på andre måter. Selv om okkupanten Tyskland ble sett på som nasjonalistisk, ville jo den vanlige nordmann bruke flagget under krigen. Bare at de fikk ikke lov til det... derfor måtte de lage seg andre symboler, som nisselue og binders. Hvis noen føler for å ha flagget på Facebook, la dem det.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #11 Skrevet 25. juli 2011 Ja, gi flagget til nasjonalistene. Lurt.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #12 Skrevet 25. juli 2011 Det han skriver blir for meg helt feil. Det norske flagget er vårt! Det symboliserer alt vi står for. Skal man virkelig skamme seg for å bruke det norske flagget? Nei, det blir helt feil for meg. Hi
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #13 Skrevet 25. juli 2011 Eh...... hvilken tråd er du hi? Hilsen hi fra DENNE tråden!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #14 Skrevet 25. juli 2011 Nasjonalistene eier ikke flagget. Da mine besteforeldre fikk beskjeden om at krigen endelig var slutt, og alle familiene som hadde rømt opp i fjellet endelig kunne komme ned igjen, symboliserte flagget frihet fra undertrykkelse. For min del er flagget vårt noe av det vakreste vi har, og det er leit at noen oppfatter bruken av det norske flagget som nasjonalisme i praksis.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #15 Skrevet 25. juli 2011 Jeg er ikke hi. Ble bare litt feil. He he
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #16 Skrevet 25. juli 2011 Og bare så det er klart så postet jeg videre dette for å gi dem som vil det muligheten til å respektere denne overlevendes følelser, som jeg har valgt å gjøre. hi (denne tråden)
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #17 Skrevet 25. juli 2011 For meg handler det ikke om flagg eller ikke flagg, men om å ha det synlig på halv stang, om det først skal benyttes. Det er nemlig respektløst med noe annet.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #18 Skrevet 25. juli 2011 Når noen oppfatter bruken av det norske flagget som nasjonalisme, beviser det egentlig påstanden om at AUF ikke har respekt for norske verdier.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #19 Skrevet 25. juli 2011 Jeg elsker norge.Jeg har flagget på min fb profil for å vise det. Jeg elsker alt Norge står for:Det fargerike fellesskapet,naiviteten vår, freden vår og ikke minst dugnadsånden som vi nå reiser oss i med fakkeltog over hele landet. Det er ikke ett etnisk norsk fakkeltog, men alle nordmenn er med!! Alle kulturer støtter oss og gråter med oss. Ja til ett fargeikt norge! Ja vi elsker dette landet
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #21 Skrevet 25. juli 2011 Når man bruker flagget som et symbol for samhold, frihet, demokrati og solidaritet, etter et angrep på landet vårt og det vi tror på, da er det ikke respektløst vet du.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #22 Skrevet 25. juli 2011 Det er bare flagg i flaggstenger som kan vaie på halv stang. Det finnes andre flagg også. Hvis man først kaller flagget for skadelig nasjonalisme, hva blir da det neste? Nasjonalsangen? Fedrelandssalmen? Jeg synes ikke at et terroroffer skal bruke sin posisjon til å diktere hvordan vi skal bruke nasjonalsymbolene.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2011 #23 Skrevet 25. juli 2011 Det norske flagget er ikke et symbol for fanatikere og massemordere. Flagget vårt står for gode verdier. Hvis en av de overlevende ikke har denne kunnskapen er det trist, men det er på ingen måte respektløst å bruke flagget vårt for å vise samhold bla!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #24 Skrevet 26. juli 2011 Fanatikere og ekstremister eier ikke flagget vårt! Jeg beklager hvis jeg nå høres repektløs ut, men at en av de overlevende på Utøya syns det er upassende, veier ikke opp for alle de andre som syns det er sterkt å se flaggene. Jeg pleier å ha en ukes sørgeperiode på facebook der jeg har et profilbilde til minne om den/de som er gått bort, og jeg skriver ingenting på profilen på en uke. Dette i respekt til de som har gått bort. Nå er profilbildet mitt det norske flagget, og slik skal det være frem til fredag. Det symboliserer styrke, samhold, tilhørighet, medfølelse, stolthet over alt som er norsk og godt, demokrati, kjærlighet og omtanke. Ekstremister kan bruke flagget vårt, men de kan ikke frata meningen med det for alle oss andre!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2011 #25 Skrevet 26. juli 2011 Ser at dette går rundt som en kjede-status på FB, men ingen kan si hvem denne overlevende er. Så jeg tror ikke det er noen av de overlevende som har skrevet dette. Motbevis det gjerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå