Gå til innhold

Kjøpte alkoholfri vin i dag, men...


mulder

Anbefalte innlegg

når jeg ser på flaska er det 0,5% i den! Kan jeg drikke den, eller finnes det flasker med 0% alkohol? Uff, lurer fælt. Jeg kommer meg liksom ikke bort fra denne festen, så jeg må "late-som-drikke"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huffda, så kjedelig. noen sier man kan drikke litt, mens andre sier ingenting da man ikke vet sikkert hvor mye som er trygt. uansett er det de første 12 ukene som er mest sensitiv, da hjernen og nervesystemet dannes. Risikoen er neppe særlig stor, men jeg hadde ikke turt faktisk...

 

Det finnes helt sikker flasker helt uten alkohol, eller du kan kjøpe en med skrukork, og skylle ut og erstatte med eplemost eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vin med 0% på polet. forferdelig smak, som saft veldig søt, men eplemost er vanskelig å skjule lukten på og man blir lett "oppaget". Kjøpte den billigste vinen me skrukork, og helte alkoholfri over på denne. Funket gjennom en hel dag i utdrikkingslag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Bare jeg som ikke helt forstår grunnen til å late som om man drikker? Virker jo som om det blir en del snakk rundt persjonen når graviditeten blir ofentlig. Ei venninne av meg latet som om hun drakk, og etter det ble kjent at hun var gravid, så var det mange rykter rundt hvordan hun hadde drikket så så mye osv. Synes nesten det er bedre å si man er på antibiotika eller noe i stedenfor, etter å ha hørt alle de stygge ryktene om henne, og hun er 30 år, så er ikke noe "fjortiser" som plapprer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Slutter meg til dette. Kjedelig å bli snakket om som hun som drakk seg full i på byen, svangerskapet... Jeg ble nettopp bedt med ut på byen. valgte da å dra bort å si fra etterpå. ble litt sure miner, men tenker de synes det er greit senere når de finner ut hemmeligheten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk et utrolig godt poeng; ingen har lyst til å bli snakket om i etterkant om hvor uforsiktig hun var og lignende!

 

Sist brukte jeg denne taktikken hvor jeg fyldte på med alkoholfri vin, jeg fortalte dette etterpå til de nermeste som jeg bryr meg om, og så tenkte jeg at resten kan få tenke hva de vil! Ei kommenterte til og med at hun reagerte på at jeg hadde tatt med meg resten av vinen hjem etterpå, for jeg tenkte bare at jeg ikke ville at noen skulle forsyne seg senere på kvelden og smake den forferdelige vinen og begynne å spekulere :-)

 

Vi hadde ikke prøvd lenge sist, men hadde rukket å miste en (i uke 6, så det var ikke så langt på vei) og ville bare være helt sikker nå på at denne satt før vi fortalte noen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å skylde på at du går på antibiotika eller at du må kjøre bil?

Selv har jeg drukket alkoholfri (av-alkoholisert) vin til middag, men endt opp med å kaste den opp pga høyt syrenivå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må si meg enig med de aller fleste synspunktene her. Alt fra å reise bort til å skylde på antibiotika. Jeg vet ikke helt hvor vi lander, men det blir enten antibiotika eller alkoholfri vin. Kjøre kan jeg ikke da vi bur 400 meter fra festen. reise bort er ikke det letteste da vi allerede har bekreftet at vi skal på festen (sa ja før vi visste at jeg var gravid...). Takk for mange gode tips og ærlige tilbakemeldinger :D

 

Lykke til videre jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er aktuelt i deres tilfelle, men det er jo også mulig å si at dere prøver å bli gravide. Det anbefales jo at man ikke drikker da også. Ellers syns jeg det er interessant at vi i Norge må ha en grunn for ikke å drikke alkohol. Har nettopp kommet hjem fra bryllup og kort ferie i USA. Drakk ikke vin ved flere anledninger der det ville vært naturlig å ta seg et glass. Og ingen spurte, bemerket eller hevet et øyebryn. Til ettertanke for oss alle kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...