Gå til innhold

Hva gjør dere om vannet går?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk minstemann for to år siden. Da hadde de mye gått bort fra at den gravide skulle legge seg ned og ringe ambulanse om vannet gikk og en ikke visste om hodet var festet...

De har ikke gjort endringer på det?

Hva med de som har baby i seteleie? Gjelder det for dem også? Ser for meg at navlestrengsprolaps oftere kan skje om barnet ligger i sete?

Vil jo ikke risikere noe. Får kanskje høre med jordmor i morra...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått beskjed om at da ringer man fødeavdelingen, så gjør de en helhets vurdering ut i fra alt du har å fortelle. Må ikke nødvendigvis hive deg i en ambulanse til sykehuset, men det kan komme an på så mye.

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at det ikke er nødvendig å legge seg ned hvis vannet går..dette sa jordmoren på sykehuset, men leser jo så utrolig mye forskjellig om det! Hvis det går så ringer jeg føden og får instrukser derfra.

Skrevet

Kommer helt an på om hodet er festet eller ikke.

Jeg ville ringt føden dersom vannet går. Så kan de avgjøre hva jeg bør gjøre..

Ingen av mine 2 forrige fødsler har startet med at vannet har gått. Jeg har egentlig ikke merket noe til at vannet har gått noen av de to gangene....

Skrevet

Eg fekk beskjed av mi jordmor i dag om at vatnet skulle gå trengte eg ikkje legge meg ned sjølv om hodet ikkje er festa. Han ligger med hodet nede i bekkenet sjølv om han ikkje er festa, så er ingen fare her.

Er man usikker er det ikkje verre enn å ringe føden og evt fare inn for en sjekk :-)

Skrevet

Jeg spurte jordmor om dette sist, da forrige fødsel begynnte med vannavgang. Hun sa at hvis går vannet nå bør jeg legge meg ned og ringe sykehuset for mer info. Dette fordi hodet ikke er festet enda. Men jeg har enda 10 uker til termin. Så jeg bare forhører meg ved hver kontroll om hodet er festet eller ikke!

Skrevet

Om vannet går ringer jeg føden =) Der vet de best =)

Fikk beskjed av legen min at de ikke var så opptatt av om hode var festet eller ikke lenger. Det viktigste var å finne leie til babyen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...